انواع موتور سنگین

آشنایی با انواع موتور سنگین

برای خرید انواع موتور سنگین، باید در مورد این نوع از موتور سیکلت ها، اطلاعاتی داشت. موتور سیکلت ها بر اساس پارامتر های مختلفی تقسیم بندی می شوند. یکی از پرطرفدار ترین انواع موتور سیکلت ها،  موتور های سنگین می باشد. تعریفی که در ایران از موتور سنگین وجود دارد؛ با تعریف اروپایی ها متفاوت است.  به طور کلی باید گفت؛ منظور از موتور سنگین،  موتور هایی با حجم باک بالا می باشد. انواع موتور سنگین می توانند؛ گنجایش سوخت متفاوتی داشته باشند.

به طور معمول در ایران به موتور های که حجم باک آن ها بیشتر از 250 سی سی می باشد؛ موتور سنگین می گویند. اما موتور هایی که حجم با ک آن ها بیشتر از 200 سی سی می باشد؛ موتور های نیمه سنگین هستند. اما در سایر مناطق مخصوصا اروپا و ایالات متحده آمریکا   منظور از موتور سنگین،  موتور هایی با گنجایش بالای 1000 سی سی می باشند. به همین دلیل به موتور سیکلت های سنگین، به اصطلاح موتور 1000 نیز گفته می شود.

معرفی انواع موتور سنگین

برای معرفی انواع موتور سنگین باید گفت؛ برند های مختلفی اقدام به تولید موتور های سنگین نمودند. البته تعداد موتور های سنگین تولید شده با حجم بالا، از موتور های معمولی کم تر است. زیرا موتور های سنگین تعداد خریدار کم تری دارند. یکی از مهم ترین و بهترین برند هایی که اقدام به تولید موتور سنگین نموده است؛ بی ام و می باشد. موتور سیکلت هزار بی ام و، ابتدا فقط برای مسابقه های مسابقه طراحی و تولید شدند.

اما بعد از مدتی این موتور ها، برای استفاده در فضای غیر مسابقه ایی نیز به کار گرفته شدند. موتور سیکلت 1000 بی ام و، دارای سرعت بسیار زیادی می باشد. این نوع از موتور سیکلت، می تواند قدرت 199 اسب بخار را در  دور موتور بالای 13000 هزار تولید کند. یکی دیگر از مهم ترین برند هایی که اقدام به تولید موتور سیکلت هزار نموده، برند هوندا می باشد. هوندا یکی از پرطرفدار ترین برند های تولید کننده موتور سیکلت می باشد.

موتور هزار هوندا، دارای پیشرانه 998 سی سی می باشد. این سیستم در موتور های هوندا، از یک خنک کننده مایع نیز بهره می برد. حداکثر توان تولید شده توسط موتور هزار هوندا، در دور موتور 1200 اتفاق می افتد. در این دور موتور، هوندا توان معادل با 154 اسب بخار را دارد. یکی دیگر از موتور هایی که باید در بررسی انواع موتور سنگین، مورد توجه قرار بگیرد؛ موتور هزار کاوازاکی  است. کاوازاکی یک برند نام آشنای ژاپنی می باشد که موتور هزار آن، بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. این موتور سیکلت ها دارای توان بسیار بالایی هستند در دور موتور 13000 موتورسیکلت های سنگین کاوازاکی، به توانی معادل 210 اسب بخار می رسند.

نکاتی در مورد انواع موتور سنگین

به غیر از برند هایی که از آن ها نام برده شد؛ برند های دیگر تولید کننده موتور سیکلت، انواع موتور سنگین را تولید می کنند. راندن موتور های سنگین یا همان موتور سیکلت های هزار، با راندن موتور های معمولی متفاوت است. موتور سیکلت های هزار ابعاد بزرگ تری دارند. این نوع از موتور ها، دارای سرعت  و شتاب و همچنین توان بیشتری نسبت به موتور های  معمولی می باشند.

در نتیجه می توان گفت کنترل کردن این نوع از موتور سیکلت و حفظ تعادل آن کار سخت تری می باشد. سایت شادران امکان خرید اینترنتی انواع موتور را برای شما به وجود آورده است. با توجه به مزیت های فراوان خرید اینترنتی، امروزه افراد زیادی به خرید آنلاین موتور سنگین دارند. می توان از طریق فروشگاه مجازی شادران با موتور  های سنگین مختلف آشنا شد؛ و بعد از بررسی دقیق آن ها اقدام به خرید نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.