آشنایی با باطری موتور الکتریکی

برای توضیح در مورد باطری موتور الکتریکی، ابتدا باید در مورد موتور های الکتریکی یا برقی توضیح بدهیم. موتور های برقی امروزه در کنار سایر موتور ها، رایج شدند. در گذشته تمام موتور ها از سوخت های فسیلی مانند بنزین، برای حرکت استفاده می کردند. اما سوخت فسیلی دارای مشکل ها و معایب بسیار زیادی بود. یکی از مهم ترین عیب های سوخت فسیلی این بود که، سبب آلودگی هوا می شدند. همچنین این سوخت های فسیلی، جز انرژی های تجدید ناپذیر محسوب می شدند. در آیند نه چندان دور، احتمال تمام شدن سوخت های فسیلی وجود دارد. به همین دلیل افراد بسیاری سعی کردند؛ جایگزین مناسبی برای سوخت های فسیلی پیدا کنند. یکی از بهترین جایگزین های سوخت فسیلی در واقع، انرژی الکتریکی یا همان نیرو برق می باشد. برق می تواند از شیوه های مختلفی به دست بیاید.  بعضی از شیوه های ایجاد برق به صورت تجدیدی پذیر هستند. به همین دلیل برق انرژی تجدید پذیر محسوب می شود. البته هنوز امکان جایگزین کردن برق به عنوان سوخت، در تمامی دستگاه ها که از سوخت فسیلی استفاده می کنند به وجود نیامده آمده است. اما با پیشرفت علم، موتور سیکلت ها یکی از وسیله های مهم و کاربردی بودند که، نوع برقی آن ها تولید شدند. موتور سیکلت های برقی یکی از انواع موتور شهری هستند که از انرژی پاک، برای حرکت کردن استفاده می کنند.

EL-510-2000w

باطری موتور سیکلت ها

موتور سیکلت‌های برقی، برای حرکت کردن از باطری موتور الکتریکی اEL-510-2000wستفاده می کنند. این باتری ها، اغلب قابل شارژ هستند و می توان با شارژ کردن آن ها، مدت نسبتا طولانی از آن ها استفاده کرد. هر یک از موتور سیکلت ها باطری های مختلفی دارند. باطری موتور سیکلت های برقی، یکی از مهم ترین بخش های این موتور ها محسوب می شود. باطری موتور سیکلت های برقی به کمک واکنش های شیمیایی می تواند برق تولید بکند. باطری موتور الکتریکی دارای  انواع مختلفی هستند؛ در ادامه بیشتر درباره آن ها توضیح می دهیم.

انواع باطری موتور الکتریکی

باطری موتور الکتریکی دارای مدل های متفاوتی است. باطری موتور ها را، بر اساس موارد مختلفی تقسیم بندی می کنند. یکی از پارامتر های تقسیم بندی باطری ها نحوه ساخت شدن آن ها است. باطری های خشک  و باطری های پلیمری از جمله باطری های مورد استفاده برای موتور سیکلت های برقی هستند. باطری های پلیمری هر چند بهتر از باطری های خشک هستند؛ اما به دلیل قیمت بالا و محدودیت هایی که برای تولید آن ها وجود دارد؛ این باطری ها  برای به کار رفتن در موتور سیکلت ها، رایج نیستند. به همین دلیل باطری های خشک، جایگزین این مدل از باطری های پلیمری شدند. باطری های خشک دارای اندازه بزرگ تر و وزن بیشتری هستند. معمولا بیشتر باطری های موتور سیکلت های برقی 12 ولتی و 20 آمپر می باشند. در صورتی که نیاز به تعویض باطری های موتور الکتریکی  باشد؛ حتما از باطری های 20 آمپری استفاده کرد. زیرا در صورتی که از باطری 18 آمپری  استفاده شود؛ طول عمری باطری کم تر از باطری 20 آمپری خواهد بود. باطری های 18 آمپر، دارای ساختار خاصی هستند که در صورت تکان و ضربه، امکان کم شدن عمر این باطری ها وجود دارد. به همین دلیل باطری ها 20 آمپر،  بهترین انتخاب برای موتور سیکلت های برقی هستند. شرکت شادخودرو، امکان خرید آنلاین موتور سیکلت های برقی را به وجود آورده است. همچنین خدمات جانبی مربوط به موتور های برقی، نیز توسط این شرکت به مشتری های محترم ارائه می شود. افرادی که نیاز به خرید باطری موتور الکتریکی دارند؛ می توانند به صورت آنلاین از سایت شادران اقدام به خرید موتور مورد نظر خود بکنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.