اصول نگهداری موتور سیکلت

اصول نگهداری موتور سیکلت

دانستن نکاتی در مورد نگهداری موتور سیکلت، اهمیت بسیار زیادی دارد. زیرا باید از هر وسیله، به درستی نگهداری کرد. وسیله نقلیه ای مانند موتور سیکلت به طور پیوسته مورد استفاده قرار می گیرد. در نتیجه این موتور ها ممکن است به طور پیوسته دچار فرسوده شدن شوند. هر وسیله ای دارای طول عمر مفید و مشخصی می باشد. اگر از وسیله های مختلف، به درستی نگهداری شود؛ طول عمر مفید این وسایل افزایش پیدا می کند. موتور سیکلت نیز مانند سایر وسایل،  دارای طول عمر مشخصی است. اگر نگهداری موتور سیکلت به صورت اصولی و حرفه ای نباشد؛ موتور دچار کاهش عمر مفید خواهد شد. اگر  به صورت اصولی و صحیح از موتور سیکلت ها، نگهداری نشود؛ ایمنی سرنشین های موتور سیکلت نیز، بسیار کاهش پیدا می کند. زیرا سالم بودن  موتور سیکلت ها رابطه مستقیمی با ایمنی موتور سیکلت دارد. در ادامه درباره کار هایی که باید، برای نگهداری موتور سیکلت انجام داد توضیح می دهیم.

اصول اولیه نگهداری موتور سیکلت

یکی از اصلی ترین کار های برای نگهداری موتور سیکلت، تعویض مرتب روغن موتور سیکلت ها می باشد. روغن موتور سیکلت ها دارای انواع مختلفی هستند. روغن موتور سیکلت  را، باید بعد از مدت مشخصی تعویض نمود. زیرا در صورتی که  روغن موتور به موقع تعویض نشود؛ به بخش های مختلف موتور فشار وارد شده و از طول عمر مفید  آن ها،  بسیار کاسته می شود. تعویض کردن روغن موتور کار سختی نیست. به همین دلیل مالکان موتور سیکلت، می توانند به راحتی روغن موتور خود را تعویض کنند. برای تعویض روغن موتور سیکلت،  باید از روغن موتور های بسیار با کیفیت استفاده کرد. زیرا استفاده از روغن‌های موتور مرغوب، سبب افزایش طول عمر مفید موتور خواهد شد. همچنین این گونه موتور سیکلت عملکرد بهتری نیز، خواهد داشت.  در ادامه در مورد روش های دیگر نگهداری از موتور سیکلت های بیشتر توضیح می دهیم.

همچنین در وبلاگ شادران بخوانید:

آشنایی با موقعیت های کار با موتور سیکلت

راهنمای خرید وسایل جانبی موتور سیکلت

مزایای تعویض موتور فرسوده

راهنمای خرید اسکوتر برقی

بررسی مراحل تعویض پلاک موتور

  • تعویض فیلتر هوا

یکی دیگر از کار هایی که برای نگهداری موتور سیکلت باید انجام شود؛ تعویض به موقع فیلتر هوا می باشد. فیلتر هوا، یکی از قطعه های دیگر موتور سیکلت ها می باشد که نقش بسیار مهمی در موتور سیکلت دارد. نقش فیلتر هوا جلوگیری از ورود ذرات معلق موجود در هوا به پیشرانه است. این گونه پیشرانه موتور سیکلت، به خوبی کار می کند. بعد از مدتی که فیلتر هوا کار بکند؛ کثیف خواهد شد. در این صورت موتور سیکلت، هنگام شتاب گرفتن با مشکلات قابل توجه ایی مواجه خواهد شد. به همین دلیل برای جلوگیری از فشار آمدن به موتور سیکلت، فیلتر هوا باید به موقع تعویض شود. می توان با چک کردن فیلتر هوا، در صورت لزوم کار تعویض آن را انجام داد. تعویض کردن فیلتر های هوا، چندان کار پیچیده و سختی نیست. شما می توانید برای نگهداری اصولی از موتور سیکلت خود، تعویض فیلتر هوای آن را خودتان انجام دهید.

  • چک کردن فشار تایر

یکی دیگر از کارهایی که برای نگهداری موتور سیکلت ضروری و واجب می باشد؛ چک کرون فشار تایر ها و یا همان چرخ های موتور سیکلت است. در صورت تنظیم نبودن باد تایر رانندگی کار مشکلی خواهد بود؛ زیرا به موتور سیکلت فشار خواهد آمد. حتی در صورتی که فشار باد تایر بسیار کم تر از حد استاندارد باشد؛ ممکن است حادثه ایی نیز پیش بیاد.  به غیر از چک کردن فشار باد تایر ها، باید وضعیت آج چرخ نیز، چک شود.

  • بررسی کردن باتری  موتور سیکلت

یکی دیگر از موارد مهم در نگهداری موتور سیکلت، چک کردن باتری موتور ها می باشد. باتری ها موتور ها، باید در صورت ضعیف شدن، تعویض شوند. در صورت تعویض کردن باتری موتور سیکلت، باید از باتری ها با کیفیت برای موتور سیکلت ها استفاده نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.