بررسی دقیق و موشکافانه موتورسیکلت برقی

بررسی دقیق و موشکافانه موتورسیکلت برقی

مقدمه

موتورسیکلت برقی با انرژی الکتریکی کار می کند و در واقع ساختار موتورسیکلت برقی مانند بنزینی بوده و تنها با انرژی الکتریسیته به حرکت در می آید.

"نیوران(New

قطعات موتورسیکلت برقی

قطعات موتورسیکلت برقی مانند بنزینی بوده ولی فقط با انرژی الکتریسیته کار می کند. باطری همان پیشرانه موتورسیکلت برقی محسوب می شود.

انرژی مورد نیاز

مدت ماندگاری موتورسیکلت برقی متناسب با نوع باتری مورد استفاده بین 10 – 15 سال است و انواع باتری هایی که در موتورسیکلت می توان از آن استفاده کرد. یافتن نمایندگی مجاز عرضه کننده باتری موتورسیکلت نیز لازم است که یکی از کارهای شما باشد. توجه کنید که شما برای همیشه از تزریق بنزین به موتورسیکلت خود به عنوان سوخت رهایی خواهید یافت.

"<yoastmark

انواع باتری

  • هیرید نیکل
  • لیتیوم فسفات آهن
  • لیتیوم فسفات
  • سرب اسید
  • لیتیوم
  • لیتیوم یون

مزایا

اولین مزیت این وسیله نقلیه این است که به کارت سوخت فسیلی بنزین نیاز نخواهید داشت. محیط دوست بوده و نسبت به موتورسیکلت های بنزینی، سر و صدا کمتری دارد. تعمیر و تعویض قطعه موتورسیکلت برقی نسبت به بنزینی، ارزان تر است.

"<yoastmark

معایب موتورسیکلت برقی

شما با موتورسیکلت برقی می توانید 100 – 190 کیلومتر مسافت را بپیمایید. مدت شارژ این وسیله نقلیه 2- 3 ساعت به طول می کشد. قبل از شروع به کار با موتورسیکلت لازم است که آن را در ایستگاه شارژر، شارژ نموده و شروع کنید. دقیقا رفتار شما نسبت به موتورسیکلت به گوشی موبایل شبیه باشد. ولی توجه کنید که باتری موتور برقی، بزرگ است.

ایمنی موتورسیکلت برقی

سازه و قطعات موتورسیکلت به نحوی تنظیم شده جان موتورسوار حفظ می شود. ترمز و کلاچ، این وسیله نقلیه به نحوی تنظیم شده که موتورسوار ایمن به مقصد برسد.

شارژر موتورسیکلت برقی

برای کار با موتورسیکلت لازم است که در منزل یا محل کار خود شارژر باتری داشته باشید. البته نصب شارژر باتری شاید مهم ترین و بزرگترین هزینه شما باشد. هنگام شارژ باتری لازم است که شارژر را در مخزن شارژ کننده وارد کنید. ایجاد جایگاه شارژ برای موتورسیکلت را جدی بگیرید.

"<yoastmark

همچنین در وبلاگ شادران بخوانید:

برترین موتورسیکلت‏ های برقی بازار

مزیت و معایب موتورسیکلت شارژی

همه چیز در مورد موتورسیکلت شارژی

خرید موتور سیکلت های برقی یا الکتریکی

آشنایی با راهنمای خرید موتور برقی

 

هزینه خرید و تعمیر باتری

از باتری موتورسیکلت برقی می توانید به مدت 10 – 15 سال استفاده کنید. البته نوع باتری نیز در قیمت موتور برقی عامل تعیین کننده ای است. بخاطر داشته باشید که اگر دوست دارید که موتورسیکلت ارزان تری خریداری کنید بعدها مجبور خواهید شد در سایر قطعات آن هزینه کنید.

مناسب ترین مسیرهای موتورسواری

از این وسایل نقلیه مانند موتورسیکلت های بنزینی نمی توانید در مسیرهای سنگلاخ، شن و ماسه ای، استفاده کنید. از آن جایی که قطعات این وسایل نقلیه ظریف ساخته شده اند به همین لازم است که در نگهداری آن نیز دقت زیادی به خرج دهید.

دقت و توجه به برق شارژ باتری

برق مستقیم نسبت به متناوب خطراتی دارد. ممکن است میزان برق ورودی به باتری خیلی بیشتر از تصور شما باشد که در این صورت ممکن است موتور سیکلت شما منفجر شود. حال اگر انفجار در کنار ماشین دیگری با سوخت بنزین اتفاق بیفتد، فاجعه بزرگتر خواهد بود.

نصب نرم افزارهای لازم در گوشی برای کنترل عملکرد باتری

برای کنترل موتور سیکلت های برقی مانند خودروهای الکتریکی لازم است که نرم افزارها و اپلیکیشن هایی را روی گوشی خود نصب کنید. امروزه اکثر نرم افزارها خودرو و موتورسیکلت با دو سیستم عامل  iOS Android, عرضه می شوند. با بروز رسانی نرم افزارها و اپلیکیشن ها، عملکرد موتورسیکلت بهتر خواهد بود.

نتیجه گیری

موتورسیکلت برقی به تدریج و زیر پوستی جایگزین موتورسیکلت های بنزینی می شوند. نوع باتری می تواند در عمر این موتورسیکلت ها عامل تعیین کننده ای باشد. ساخت محل شارژر باتری موتور سیکلت از اولین هزینه های شما خواهد بود. بروز رسانی نرم افزارها و اپلیکیشن های موتورسیکلت کاری لازم و ضروری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.