بررسی مراحل تعویض پلاک موتور

بررسی مراحل تعویض پلاک موتور

مراحل تعویض پلاک موتور سیکلت، چندان پیچیده نیست. موتور سیکلت ها یکی از وسیله های نقلیه ایی هستند که، خرید و فروش آن ها بسیار رایج است. یکی از مهم ترین کار های که بعد از خرید موتور سیکلت هایی جدید باید انجام داد؛ طی کردن مراحل تعویض پلاک موتور سیکلت می باشد. پلاک موتور سیکلت در واقع شماره ایی است که می تواند بیانگر اطلاعات مالک موتور و همچنین مشخصات موتور سیکلت باشد. پلیس برای شناسایی و کنترل کردن انواع وسیله های نقلیه، مانند موتور سیکلت، از پلاک استفاده می کند. به همین دلیل پلیس راهنمایی و رانندگی، قوانین سختگیرانه ایی در مورد پلاک موتور سیکلت ها دارد. برای آشنایی  با مراحل تعویض پلاک موتور سیکلت باید با مدارک لازم برای انجام این کار، آشنا شد. زیرا وجود این مدارک برای دریافت پلاک موتور سیکلت،  الزامی می باشد. در صورت کامل نبودن مدارک پروسه تعویض کردن پلاک موتور سیکلت ها،  به طول می انجامد. در نتیجه آشنا شدن با مدارک مورد نیاز برای این کار و کامل کردن این مدارک،  می تواند به سرعت تعویض پلاک موتور سیکلت کمک کرد. در ادامه درباره این مدارک بیشتر توضیح می دهیم.

 

مدارک مورد نیاز برای تعویض پلاک موتور سیکلت ها

برای گذراندن مراحل تعویض پلاک موتورسیکلت باید، در خصوص مدارک مورد  نیاز برای انجام این کار،  اطلاعات کاملی داشت. مدارک شناسایی مالک یکی از اولین مواردی است که او باید برای تعویض پلاک موتورسیکلت خود، آماده بکند. باید هم اصل و همچنین فتوکپی مدارک آماده باشند. به غیر از مدارک شناسایی، شخصی باید سند موتور سیکلت را نیز، به عنوان یکی از مدارک مورد نیاز برای تعویض پلاک موتورسیکلت آماده کرد. برای دریافت پلاک به کارت موتور سیکلت نیز،  نیاز است. زیرا این کارت حاوی اطلاعات موتور می باشد. برگه احراز محل سکونت مالک موتور سیکلت نیز، یکی دیگر از مدارک مورد نیاز برای دریافت پلاک جدید برای موتور، می باشد. به دلیل اهمیت بیمه و نقش مهم آن در جلوگیری از مشکلات رانندگی، بیمه شخص ثالث نیز یکی دیگر از مدارک مورد نیاز برای دریافت پلاک و تعویض پلاک قدیمی موتور سیکلت می باشد. وجود تمامی این مدارک و همچنین فتوکپی آن ها به دریافت سریع تر پلاک موتور سیکلت، کمک می کند. در صورتی که تمامی مدارک را آماده کردید؛ می توانید برای تعویض پلاک موتورسیکلت خود اقدامات لازم را بدون هیچ مشکلی انجام بدهید.

مشاهده بیشتر: آشنایی با مراحل دریافت گواهی نامه موتور

آشنایی با مراحل تعویض پلاک موتور سیکلت ها

اولین گامی که در بررسی مراحل تعویض پلاک موتورسیکلت، برداشته می شود؛ ورود به پارکینگ ها و مراکز تعویض پلاک موتورسیکلت می باشد. در این مرحله باید مبلغی را پرداخت کرد. بعد از پرداخت این هزینه می توانید؛ برگه نوبت دهی دریافت کنید. سپس طبق نوبت دهی صورت گرفته،  باید به کارشناس حقوقی مرکز تعویض پلاک موتورسیکلت مراجعه کنید. در این مرحله، کارشناس حقوقی اقدام به بررسی مدارک شناسایی و سایر موارد می کند. در صورت کامل نبودن مدارک، نمی توانید از این مرحله عبور کنید.

در صورتی که مدارک،  مورد تایید کارشناس حقوقی باشد؛ باید موتور سیکلت شما چک شود. علت این مسئله این است که پلیس اقدام به دادن پلاک به همه موتور سیکلت ها نمی کند. معمولا به  سیکلت های خیلی قدیمی، پلاک داده نمی شود. بعد از بررسی افسر مراکز تعویض پلاک موتورسیکلت، او برگه ایی را، تحت عنوان کاغذ تایید فنی صادر می کند.

مرحله بعد از دریافت تایید فنی، پرداخت جریمه ها است. تمامی جریمه های موتور سیکلت باید پرداخت شده تا به آن پلاک جدید بدهند. بعد از تسویه جریمه ها که معمولا باید توسط فروشنده انجام شود؛ پلاک قدیمی موتور باز شده، و پلاک جدید برای موتور صادر می شود و شما می توانید موتور خود را با پلاک جدید، از مرکز تعویض پلاک خارج کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.