بررسی موتورسیکلت Honda CBR1000RR SP

بررسی موتورسیکلت Honda CBR1000RR SP

مقدمه

در برخی کشورها به موتورسیکلت Honda CBR1000RR SP، لقب تیغ آتشین یا گرگ جاده را داده اند. موتور 999 سی سی با سیلندر دو خطی این ابر موتور را به پیش می راند. موتورسیکلت Honda CBR1000RR SP در سال 2003، نسل هفتم موتورسیکلت CBR معرفی شد.

موتورسیکلت Honda CBR1000RR SP توسط تیمی طراحی شد که موتورسیکلت GP را ساختند. بسیاری از فناوری های مانند دسته بلند، سیستم تعلیق Unit Pro link، و سیستم تزریق دو مرحله ای (DSFI) در این موتورسیکلت به کار گرفته می شد.

"<yoastmark

ویژگی های موتورسیکلت Honda CBR1000RR SP

طراحی

صدا خفه کن تیتانیوم صدا خفه کن موتورسیکلت Honda CBR1000RR SP با همکاری مشترک Akrapovic ساخته شد. تیتانیوم به سبکی وزن کمک می کرده و موجب خواهد شد تا موتورسیکلت سریع حرکت کند. سوپاپ مخصوص باعث افزایش گشتاور موتورسیکلت شده و قدرت اسب بخار را افزایش می دهد.

شاسی کامپکت فاصله بین دو محور 57.3 اینچ بوده و بنابراین هندلینگ موتور آسان خواهد بود. طول بازو موتور نیز 24.5 اینچ است. میل لنگ 33 متر از محور جلو فاصله دارد و 16 میلی متر از محور عقب هم بالاتر بوده که در نهایت باعث تعادل موتورسیکلت خواهد شد. زاویه شیب 24 درجه بوده و با 101.2 میلی متر هم راستا است.

موتور کوچک موتور موتورسیکلت Honda CBR1000RR SP کوچک تر شده و همین ویژگی موجب می شود که طول شاسی بلندتر به نظر برسد.

موتورسیکلت Honda CBR1000RR SP

هندلینگ  

سیستم تعلیق سیستم Ohlins به کار گرفته شده و حفره درون دمپر به حداقل می رسد تا نیروی میرایی به حداقل برسد و تا بتواند به راحتی از دست اندازها رد شود.

"<yoastmark

 

همچنین در وبلاگ شادران بخوانید:

رونمایی از موتورسیکلت ام‌وی آگوستا F4Z با طراحی زاگاتو

موتورسیکلت های سفارشی 2020

معرفی ۱۰ موتورسیکلت نظامی برتر تاریخ

بررسی موتورسیکلت دوکاتی 959 پانیگال در کانادا

آشنایی با کاوازاکی تریل KlX450R

 

فریم  Twin-spar یک فریم آلومینیومی سبک وزن به ضخامت 2 میلی متر است. استحکام عمودی و پیچشی به ترتیب 9 و 18 درصد افزایش یافته و در نتیجه عملکرد موتور 11 درصد بهتر شده است.

LONGER SWINGARM استحکام موتورسیکلت 15درصد اصلاح شده و در نتیجه چرخ های موتورسیکلت می تواند تا 30.5 میلی متر در مسیر باقی بماند.

ترمزهای BREMBO قطر دیسک های ترمز 330 میلی متر بوده و به همین دلیل بهتر عمل می کنند. ترمز جلو از نوع BREMBO بوده و ترمز عقب از نوع RC213V-S است. سیستم ترمز براساس مدل BREMBO بوده تا موتورسیکلت، عملکرد بهتری داشته باشد.

سیستم آیرودینامیک باله های نصب شده به چسبندگی موتورسیکلت روی جاده کمک می کند و موتورسیکلت می تواند با نیروی بیشتری که به طرف پایین وارد می شود به حرکت خود ادامه دهد.

"<yoastmark

عملکرد

ضریب اصطکاک ضریب اصطکاک در موتورسیکلت Honda CBR1000RR SP مانند هوندا MotoGP مدل RC213V است و به همین دلیل سیلندرها به بهترین شکل ممکن به عمل کرده و در نتیجه موتورسیکلت به بهترین شکل ممکن عمل می کند.

سیستم راکر ARMS این چنین سیستمی میزان اینرسی را تا 75 درصد کاهش می دهد و در نتیجه اصطکاک بادامک نیز کاهش یافته و موتورسیکلت با سرعت بیشتری به پیش می رود.

سیستم انتقال قدرت این سیستم به مدل قبلی شبیه است و با زنجیری، چرخ دنده میل لنگ و چرخ دنده بهم متصل شده و در نتیجه بادامک را هدایت کرده و در نتیجه زنجیر کوتاه تری روی موتورسیکلت نصب می شود.

پیستون های آلومینیومی قالبی پیستون های از آلیاژ آلومینیوم 2618 ساخته شده و به مدل موتورسیکلت RC213V شبیه است. هر پیستون نسبت به مدل قبلی سبک تر بوده حتی اگر سوراخ آن بزرگتر باشد.

نتیجه گیری

موتورسیکلت Honda CBR1000RR SP نسبت به مدل قبلی سبک تر، سریع تر، مقاوم است. موتورسیکلت در مسیر خود باقی می ماند و این موتورسیکلت از هر جهت نسبت به مدل قبلی برتری ها و مزایای خاص و منحصر به فردی دارد و عملکرد موتور خیلی بهتر شده و موتورسوار می تواند در سریع ترین زمان ممکن به مقصد برسد. قطعات به نحوی طراحی و ساخته شده اند که کمترین اصطکاک را داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.