بهترین ماشین های آفرود قدیمی بازه زمانی 1945 -1980

بهترین ماشین های آفرود قدیمی بازه زمانی 1945 -1980

ماشین های آفرود قدیمی به قدری زیاد است که گاهی اوقات افراد سردرگم می شوند. این ماشین های آفرود قدیمی ارزان بوده و شاید بتوان آن ها را امروزه خریداری کرد. سیستم پیشرانه این مدل خودروها، 4WD است.

فهرست ماشین های آفرود قدیمی با قدمت 35 ساله

  • جیپ – جنگ جهانی دوم ارتش آمریکا، (Jeep – WWII) اولین نسل خودروهای آفرود آمریکا

این جیپ بنام Willys-Overland MB یا فورد GP شناخته می شود. پیروزی های ارتش آمریکا در طول جنگ جهانی دوم مدیون مشارکت این شرکت و چندین شرکت در جنگ جهانی دوم بود. شرکت Bantam آمریکا در طول جنگ جهانی دوم بیشترین مشارکت را داشت.

 

جیپ جنگ جهانی دوم اولین خودروی لیست ماشین های آفرود قدیمی

جیپ جنگ جهانی دوم اولین خودروی لیست ماشین های آفرود قدیمی

این جیپ در طول جنگ جهانی دوم بیش از همه تولید شد. این شرکت موظف به تامین خودروهای نظامی ارتش آمریکا در طول جنگ جهانی دوم بود.

ارتش آمریکا در طول جنگ جهانی دوم با این خودرو تسلیحات و تجهیزات جنگی را حمل می کرد. حتی بعد از پایان جنگ، ارتش آمریکا در جنگ ویتنام نیز از این خودرو استفاده کرد.

  • تویوتا لند کروزر سری 40 (Toyota Land cruiser- Series 40)

ساخت آن به دهه 1950 بر می گردد، درست زمانی که آمریکا ، ژاپن را اشغال کرده بود. آمریکا قصد داشت که ساختار اجتماعی و اقتصادی ژاپن را منحل کرده و ساختار جدیدی را مطرح کنند. ارتش ژاپن در آن دوران دستور بازسازی سازمانی را صادر کرد و این خودروها خریداری شد. یکی از ماشین های آفرود قدیمی زمان خود به شمار می رود.

تویوتا لند کروزر سری 40 ، خودرویی شناخته شده در لیست ماشین های آفرود قدیمی

تویوتا لند کروزر سری 40 ، خودرویی شناخته شده در لیست ماشین های آفرود قدیمی

ارتش آمریکا در طول جنگ کره تعداد بیشتری از این خودروها را به شرکت ژاپنی داد تا خودروهایی با پیشرانه 4WD را طراحی و تولید کند. این تویوتا به جیپ ارتش آمریکا شبیه بود.

  • لند روور – ارت رومر (Land Rover- Earth Roamer)

این مدل بریتانیایی اهمیت دو خودروی قبلی را نشان می دهد. این خودرو در سال 1947 طراحی شد. ارتش بریتانیا مانند آمریکا به خودروی نظامی بسیار نیرومندی احتیاج داشت. پس از تشکیل اتاق فکر در آن زمان از مازاد آلومینیوم جنگ، این چنین خودرویی طراحی و ساخته شد.

لند روور - ارت رومر، یکی از ماشین های آفرود قدیمی دهه 1360  ایران 

لند روور – ارت رومر، یکی از ماشین های آفرود قدیمی دهه 1360  ایران

  • رنج روور 1970 – مستر کلاس (Range Rover 1970 – Master Class)

این خودروی دوست داشتنی در سال 1970 طراحی شد، سیستم پیشرانه آن 4WD بود و چهار نفره است. این خودرو قدرتمند و محکم ساخته شده و می تواند در مسیرهای سنگلاخی به مسیر خود ادامه دهد.

رنج روور 1970 ، یکی از دوست داشتنی ترین ماشین های آفرود قدیمی

رنج روور 1970 ، یکی از دوست داشتنی ترین ماشین های آفرود قدیمی

این خودروی بریتانیایی بر خلاف قبلی برای سفرهای درون شهری و برون شهری طراحی شده بود و کاربری نظامی از آن حذف شد. این خودروی بریتانیایی در زمان خود یکی از ماشین های آفرود قدیمی محسوب می شود.

  • تویوتا هایلوکس یکی از ماشین های آفرود قدیمی مدل باری (Toyota Hilux – Worker Choice)

این شرکت ژاپنی در طول جنگ جهانی دوم نادیده گرفته شد و به همین با ساخت یک خودروی دو نفره، تلاش کرد تا مورد توجه قرار گیرد.

این خودرو که یکی از ماشین های آفرود قدیمی است، نسبت به تویوتا Stout کوچک تر بود. مدل بعدی این خودرو طی سال های 1972 و 1978 با امکانات زیادی به بازار عرضه شد.

  • نیسان پاترول جی کیو – خودروی ماورای زمان خود (Toyota GQ)

این خودرو از لندکروز سری 60 عملکرد بهتری داشت. با این حال هنوز به جایگاه اتومبیل خانواده آفرود نرسیده بود. این خودرو همزمان با خودروهای آمریکایی و ژاپنی تولید شد. این خودرو تا حدی مثل خودروهای جنگ جهانی دوم تولید شد.

  • تویوتا لند کروز سری 60 همیشه رو به جلو (Toyota Land Cruiser Series 60)

شرکت ژاپنی در سال 1960 برای تولید این اتومبیل برنامه ریزی کرد. خودروی بزرگ بود و توانست که در بازار آمریکا جایگاه خود را پیدا کند.

تویوتا لند کروز سری 60 ، آخرین خودروی لیست ماشین های آفرود قدیمی

تویوتا لند کروز سری 60 ، آخرین خودروی لیست ماشین های آفرود قدیمی

داخل خودرو لوکس است و فراتر از خودروی استیشن مسافری است. مشخصات فنی این خودرو به عنوان یکی از ماشین های آفرود قدیمی مورد توجه قرار گرفت. تویوتا قبلا این چنین خودروهایی را تولید کرده بود.

این خودرو می توانست با خودروهای آمریکایی و ژاپنی به شدت رقابت می کرد. خودروهای بعدی این مدل خودرو با امکانات بسیار زیادی عرضه شده بود.

همچنین در وبلاگ شادران بخوانید:

فهرست ارزانترین ماشین آفرود دنیا با سیستم پیشرانه 4WD

بهترین ماشین های آفرود ایران را بشناسیم

بهترین ماشین های آفرود خارجی 2021

راهنمای خرید اتومبیل های آفرود

ماشین مدل آفرود را بیشتر و دقیق تر بشناسیم

 

  • تویوتا لند کروزر سری 70 ساده و قدرتمند (Toyota Land Cruiser Series 70)

این مدل بین سال های 1970 و 1985 ساخته شد. خودرویی است که به مدت 30 سال در سراسر جهان از آن  استفاده می شود و سیستم پیشرانه آن 4WD است و این مشخصه موجب که به عنوان خودروی جنگی در طول دوران جنگ از آن استفاده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.