موتورسیکلت دوکاتی

در خط تولید موتورسیکلت دوکاتی چه می‏‌گذرد؟

مقدمه

موتورسیکلت دوکاتی یکی از محبوب ترین موتورسیکلت ها نزد مردم است و خط تولید موتورسیکلت دوکاتی یکی از با کیفیت ترین خطوط تولید در کشور ایتالیا است. کارخانه دوکاتی در کنار ابر کارخانه های ماشین سازی فراری، مازراتی و لامبورگینی تاسیس شده و زیر مجموعه گروه خودروسازی فولکس واگن است.

"<yoastmark

فرایند تولید موتورسیکلت دوکاتی

در این کارخانه هر روز از 60 تا 300 موتورسیکلت تولید می شود. 90 درصد موتورسیکلت به سایر کشورهای از جمله ایران صادر می شود. سال گذشته در خط تولید ، 34000 موتورسیکلت تولید شد.

موتورها در سه نوع و در شش گروه مختلف تولید می شود.  چهار خط به تولید موتورسیکلت اختصاص داده شده و در سه خط، موتورهای مختلفی تولید می شود. برخی کارهای مربوط به تولید موتور مانند ریخته گری، قالب ریزی و سازه  و رنگ آمیزی برون سپاری شده است.

فرایندهای تولید به گونه ای برنامه ریزی شده که تمام پیچ هایی که در سینی قرار داده شده در موتورسیکلت دوکاتی به کار می رود و اگر پیچی باقی بماند مشخص می شود که در مرحله ای، اشکالی بوجود آمده است. در کارخانه 1100 کارگر به کار مشغول است، 200 نفر در بخش تولید این موتورسیکلت کار می کنند.

"<yoastmark

همچنین در وبلاگ شادران بخوانید:

بررسی موتورسیکلت دوکاتی 959 پانیگال در کانادا

موتور سیکلت چیست

معرفی موتورسیکلت ثامن سیکلت

معرفی موتورسیکلت ثامن سیکلت

مشکلات موتورسواری در جاده های لغزنده

 

تولید و مونتاژ همزمان

تولید و مونتاژ همزمان انجام می شود تا در فرایند تولید اشکالی پیش نیاید. در ابتدا، موتور ساخته شده و بعد از آن بقیه قطعات به صورت کیت بر موتورسیکلت مونتاژ می شود. در تولید موتورسیکلت دوکاتی شرکت خودروسازی پورشه که زیر مجموعه شرکت بین المللی فولکس واگن است همکاری کرد و به مهندسان این کارخانه کمک کرد تا خط تولید این موتورسیکلت را به صورت بی نقص راه اندازی کنند.

در کارخانه تولید موتورسیکلت دوکاتی از سه اصل کایزن ژاپن، کارایی پورشه آلمان و رویای ایتالیایی استفاده شده است. روزانه 40 – 50 موتورسیکلت تولید می شود. این شرکت در مقایسه با شرکت هوندا، 150 برابر کوچکتر است.

مهندسان مونتاژ به همراه با حرکت سینی قطعات، آن ها را مونتاژ می کنند. این مهندسان پیراهن قرمز رنگی بر تن دارند. موتورسیکلت دوکاتی نسبت به اتومبیل فراری و هوندا ارزان تر است و به نحوی قیمت گذاری می شود که اکثر مردم توانایی خرید آن را داشته باشند.

"<yoastmark

مدت زمان مونتاژ

مونتاژ موتورسیکلت دوکاتی، 70 دقیقه طول می کشد. محصول نهایی به صورت سرد و بی بنزین آزمایش می شود. در این آزمایش قدری روغن به موتور اضافه می شود. موتور به یک موتور الکتریکی متصل شده و بادامک ها، پیستون و راکرها حرکت می کنند.

موتور، موتورسیکلت به مدت 3 دقیقه با 3200 دور در دقیقه کار می کند. با سنسورهایی قوه محرکه و گشتاور آن کنترل می شود و این سنسورها به کامپیوتر متصل هستند. کیفیت موتور از همه جهات بررسی می شود. بعد از تایید کامپیوتری، آن به خط تولید موتورسیکلت ارسال شده و در صورت عدم تایید، دمونتاژ شده و تمامی قطعات از نو روی هم سوار می شود.

فابیو تاگلیونی، مشهورترین مهندس ارشد کارخانه در دهه 1950 برای اولین بار موتورسیکلت دوکاتی مسابقه ای را طراحی کرد. اگر به مسابقات موتورسواری دنیا توجه کنید متوجه میشوید که اکثر موتور سواران برنده، موتورسیکلت دوکاتی داشته اند.

نتیجه گیری

موتورسیکلت دوکاتی زیر مجموعه گروه خودروسازی فولکس واگن است و کارخانه ای منظم است که تمامی کارگران و مهندسان وظايف خود را می دانند و در این کارخانه سه نوع موتور در شش گروه تولید می شود و کنترل کیفیت موتور بسیار مهم است و در صورتی که کامپیوتر ، کیفیت آن را تایید نکند مونتاژ آن از نو شروع می شود. مهندسان کارخانه پورشه در راه اندازی خط تولید این موتورسیکلت همکاری داشته اند.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.