راهنمای موتور سواری در باران 

راهنمای موتور سواری در باران 

اولین مسئله ایی که در راهنمای موتور سواری در باران، باید مورد توجه قرار بگیرد؛ نکات ایمنی است. رعایت کردن نکات ایمنی در هنگام رانندگی با موتور سیکلت، اهمیت بسیار زیادی دارد. موتور سیکلت ها با تمام مزیت ها و ویژگی های مثبتی که دارند؛ می توانند خطرناک نیز باشند. زیرا امکان تصادف کردن و آسیب دیدن سرنشین های موتور سیکلت،  بر خلاف ماشین ها، بیشتر است. برای این که هنگام راندن موتور سیکلت نکات ایمنی رعایت شود، باید کار های مختلفی انجام داد.  فردی که موتور سیکلت را می راند؛ باید به موتور تسلط کافی داشته باشد. داشتن تسلط کافی و راندن صحیح موتور سیکلت، یکی از مهم ترین کار هایی است که سبب حفظ ایمنی، هنگام استفاده از این وسیله نقلیه می شود. همچنین به غیر از این مورد، برای حفظ ایمنی باید نکاتی دیگری را نیز در نظر گرفت.

برای حفظ سلامتی و ایمنی، باید حتما از کلاه استفاده شود. استفاده کردن از کلاه ایمنی اهمیت بسیار زیادی دارد.  این وسیله سبب حفظ جان سرنشین های موتور سیکلت می شود. در صورت بروز حادثه، اگر سرنشین های موتور سیکلت از کلاه ایمنی استفاده نکنند؛ ممکن است مشکل های مختلفی به وجود بیاید. رعایت کردن نکات ایمنی در هنگام باران به سبب افزایش احتمال حادثه اهمیت بیشتری دارد. حتی بهتر است افراد مختلف به غیر از کلاه های ایمنی در هنگام بارندگی، از سایر لباس های ایمنی نیز استفاده کنند. زیرا در صورتی که هنگام باران، موتور به اصلاح سر بخورد؛ سرنشین های موتور، آسیب زیادی نخواهند دید.

اهمیت راهنمای موتور سواری در باران

اهمیت راهنمای موتور سواری در باران باید مورد بررسی قرار بگیرد. موتور سواری در باران قدری مشکل تر و پیچیده تر از موتور سواری در حالت عادی است. به همین سبب در مورد موتور سواری در هنگام بارندگی، باید نکاتی را دانست. اهمیت بررسی چگونگی موتور سواری در باران، به این خاطر است که در هنگام بارندگی برف یا باران خطر رانندگی با موتور سیکلت افزایش پیدا می کند. موتور سیکلت ها برخلاف ماشین ها دارای دو چرخ می باشند.

موتور سواری در باران

به همین سبب حفظ تعادل با مورد سیکلت، اندکی سخت تر  از حفظ تعادل با خودرو سواری است. در حالت عادی و روز های آفتابی راندن موتور سیکلت ها و حفظ تعادل ان ها، چندان کار دشواری نیست. اما در فصل‌های سرد سال و همچنین بهار، که بارندگی وجود دارد؛ استفاده از موتور سیکلت کار سخت تری است. زیرا در اثر بارش برف یا باران، زمین‌ها لغزنده می شوند.

مشاهده بیشتر: آشنایی با انواع موتورسواری شهری

مخصوصا در ابتدای بارندگی، لغزندگی زمین ها بسیار بیشتر است. هنگام که زمین لغزنده باشد؛ حفظ تعادل موتور سیکلت های کار بسیار سختی است. به همین سبب در این مواقع  احتمال تصادف موتور سیکلت ها، بسیار افزایش  پیدا می کند. در نتیجه رانندگان موتور سیکلت باید اطلاعاتی در مورد رانندگی با موتور در مواقع بارندگی داشته باشند.

بررسی نحوه راندن موتور در راهنمای موتور سواری در باران

در راهنمای موتور سواری در باران، باید در مورد نحوه راندن موتور نیز توضیح داده شود. در هنگام بارش برف یا باران در فصل های سرد سال، باید از موتور سیکلت ها با احتیاط زیادی استفاده نمود. معمولا توصیه می شود؛ با سرعت پایین حرکت شود. زیرا حفظ تعادل و کنترل کردن موتور سیکلت، زمانی که سرعت آن پایین است؛ بسیار تر از زمانی می باشد که سرعت موتور بالا باشد. همچنین به غیر از کاهش سرعت، باید با دنده سنگین حرکت نمود. موتور ها معمولا 4 دنده دارند. منظور از دنده سنگین دنده یک و دو می باشد. رانندگی با دنده سنگین موتور سیکلت، هنگام بارندگی نیز سبب افزایش کنترل بر روی موتور می شود.  این گونه احتمال به وجود آمدن حادثه در هنگام بارندگی، کاهش پیدا می کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.