رونمایی از موتورسیکلت ام‌وی آگوستا F4Z با طراحی زاگاتو

رونمایی از موتورسیکلت ام‌وی آگوستا F4Z با طراحی زاگاتو

مقدمه

موتورسیکلت ام‌وی آگوستا F4Z توسط شرکت موتور سیکلت سازی زاگاتو طراحی و عرضه شد که این شرکت در زمینه طراحی های پیشرفته اتومبیل تخصص و تجربه دارد. قرار است موتور سیکلت ام‌وی آگوستا F4Z در 4 سپتامبر 2021 رونمایی شود. البته این قضیه برای طرفداران این موتورسیکلت قدری نا امید کننده است که قبل از رونمایی، آن را به نمایش گذاشته اند.

موتورسیکلت ام‌وی آگوستا F4Z سبک وزن و راحت

بررسی دقیق طراحی موتورسیکلت ام‌وی آگوستا F4Z

موتورسیکلت ام‌وی آگوستا F4Z مانند هر موتور سیکلت دیگر از فریم فلزی ساخته شده و پایه نگهدارنده از بالا به پایین و کمک فنر در عقب آن نصب شده است. برای چرخ جلو یک دیسک دوتایی و یک ترمز برای چرخ عقب مشخص شده است. می توان گفت که این موتورسیکلت گل سرسبد سایر موتورسیکلت هایی است که تا به حال ساخته شده است. طرح Z شکل اسپرتی و صندلی راحت ، موجب جذابیت هر چه بیشتر آن شده است. چراغ جلو به شکل چشم انسان ساخته شده و مانند نورافکنی عمل کرده و کمک می کند که موتورسیکلت بتواند در سرعت های بالا از فشار باد در امان بوده و به راحتی حرکت کند. مخزن بزرگ بنزین موتورسیکلت ام‌وی آگوستا F4Z یکی دیگر از مزیت های موتورسیکلت ام‌وی آگوستا F4Z موجب خواهد شد تا موتورسوار بتواند مسافت بیشتری را بپیماید.

"<yoastmark

همچنین در وبلاگ شادران بخوانید:

خرید آنلاین موتور چینی

HPE چیست؟

موتورسیکلت های سفارشی 2020

گران ‏قیمت‏ترین موتورسیکلت‏ های جهان

دستکش های هوشمند موتورسواری

 

مشخصات فنی موتورسیکلت ام‌وی آگوستا F4Z

در موتورسیکلت ام‌وی آگوستا F4Z، موتور 1000 سی سی 4 سیلندر کار گذاشته شده که با آب خنک می شود. قدرت این موتور 195 اسب بخار با 13400 دور در دقیقه بوده و حداکثر گشتاور آن 111 نیوتن متر با 9600 دور در دقیقه است و در آن جعبه دنده 6 سرعته استفاده شده است.

موتورسیکلت ام‌وی آگوستا F4Z در نمایشگاه Chantilly Arts and Elegance فرانسه نمایش داده شد. براساس تحقیقات مشخص شده که این موتورسیکلت بنا به سفارش یک کلکسیون دار ژاپنی توسط شرکت ایتالیایی زاگاتو طراحی شده است. براساس سخنگوی شرکت مشخص شده که این مشتری ژاپنی به فناوری های روز اهمیتی نمی دهد ولی بر جذابیت ظاهری آن تاکید دارد.

بدنه سبک موتورسیکلت ام‌وی آگوستا F4Z

این مدل همانند مدل اولیه میلان ساخته شده و شرکت زاگاتو اتومبیل هایی را طراحی می کند که قدمت آن به 1919 بر می گردد. بدنه موتورسیکلت ام‌وی آگوستا F4Z از فیبر کربن و آلومینیوم ساخته شده و در واقع از همان مواد اولیه طراحی هواپیما برای طراحی این موتورسیکلت استفاده شده است. چراغ جلو زیر  بدنه، جذابیت این موتورسیکلت را افزوده است. رنگ صندلی چرمی قرمز رنگ با بدنه آن هماهنگ است. یک بدنه نقره ای موتورسیکلت را به دو نیم تقسیم کرده، در زیر صندلی موتورسیکلت لوله اگزوزی استفاده نشده و به عوض در داخل بدنه مخفی شده است. امتداد دستگیره و شیشه به سمت عقب، سادگی موتورسیکلت را نشان می دهد.

موتور چهار سیلندر خطی با 998 سی سی آن را به پیش می برد و 195 اسب بخار را با 13400 دور در دقیقه ایجاد می کند. لوله های گاز 50 میلی متری به طول متغیر، موتور را تغذیه می کنند. می توان ادعا کرد که مهندسین کارخانه های آلفارومئو و استون مارتین در طراحی این موتورسیکلت نقش موثری داشتند. پیش بینی شده که این موتورسیکلت به قیمت 80000 یورو در اروپا به معرض فروش گذاشته شود. البته هنوز برنامه ای برای تولید انبوه موتورسیکلت ام‌وی آگوستا F4Z اعلام نشده است.

نتیجه گیری

موتورسیکلت ام‌وی آگوستا F4Z با موتور 1000 سی سی 4 سیلندری با 195 اسب بخار و 13400 دور در دقیقه یکی از جذاب ترین موتور سیکلت هایی است که تا به حال تولید شده، این موتور سیکلت بنا به درخواست کلکسیونر ژاپنی توسط شرکت زاگاتو ایتالیایی طراحی شده است. بدنه از ترکیب فیبر کربن و آلومینیوم ساخته شده و طرح موتور  به شکل Z جذابیت آن را چند برابر کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.