شکستن رکورد سرعت تک‌چرخ موتورسیکلت 2020

شکستن رکورد سرعت تک‌چرخ موتورسیکلت 2020

مقدمه

مهارت سرعت تک چرخ موتورسیکلت یکی از مهمترین مهارت هایی است که اکثر بدلکاران این چنین مهارتی را هر ساله گسترش می دهند.

رکورد سرعت تک‌چرخ  2020، متعلق به جانی دیویس

رکورد سرعت تک‌چرخ  2020، متعلق به جانی دیویس

 

برنده رکورد سرعت تک‌چرخ  

رکورد سرعت تک‌چرخ  موتورسیکلت دوباره شکسته شد. بدلکار جانی دیویس – بدلکار گروه AKA موفق شد رکورد سرعت تک‌چرخ موتورسیکلت را بشکند. این بدلکار 28 ساله شهرستان دورهام توانست به صورت تک چرخ با سرعت 109.2 مایل در ساعت (175.785 کیلومتر بر ساعت) موتورسیکلت براند در حالی که پاهای خود را روی دسته فرمان قرار داده بود. این رکورد در مسابقات جهانی موتورسیکلت در یورکشایر شمالی ثبت شد. این موتورسوار ادعا می کند که خیلی بیشتر از این رکورد را هم به ثبت رسانده و توانست با سرعت 122 مایل در ساعت هم موتورسواری کند. این رویداد در 16 اوت 2020 اتفاق افتاد.

رکورد سرعت تک‌چرخ  با سرعت 175.785 کیلومتر در ساعت

رکورد سرعت تک‌چرخ  با سرعت 175.785 کیلومتر در ساعت

جانی دیویس قبل از ثبت این رکورد توانست که با موتورسیکلت سوزوکی GSX-R100 رکوردی را ثبت کرده بود. رکورد قبلی به Enda Wright تعلق داشت که در سال 2006 توانست 108 مایل در ساعت (173.809 کیلومتر در ساعت) را ثبت کند.

به نظر او این مسابقه نوعی مهارت بود که توانست مهارت خود را به نمایش بگذارد. البته بدلکاری به طور معمول با سرعت کمتری انجام می شود ولی او تصمیم گرفت که این کار را با سرعت بیشتری انجام دهد. بنا به گفته خود، تا قبل از آن با سرعت بیش از 100 مایل در ساعت را روی تک چرخ بدلکاری نکرده بود. او از سه سالگی با دوچرخه های کوهستان کار کرده بود و به تدریج با موتورسیکلت هم امتحان کرد.

سخت کوشی موتورسوار تک رکورد سرعت تک‌چرخ 

جانی دیویس مهندس برق است. او در اوقات فراغت خود در کلیه مسابقات اتومبیلرانی بدلکاری آزاد انگلیس و اروپا شرکت کرد. او در سپتامبر 2019 در این زمینه آموزش های لازم را کسب کرد. در ابتدا، با محدودیت منطقه و محل تمرین مواجه بود ولی به تدریج با تلاش و کوشش بسیار توانست محل های مورد نظر را بیابد.

به دلیل شیوع ویروس کرونا، فقط در مدت 3 روز سرعت تک چرخ را تمرین کرد. با وجود این که می توانست در سرعت های پایین تر تمرین کند، ولی ترجیح داد که با موتورسیکلت الکتریکی تمرین کند، همانطوری که می دانید کوچکترین اشتباه در این موتورسیکلت ها می تواند منجر به فاجعه ای را به بار بیاورد. زمانی که از او سوال شد که حالا که رکورد شما در کتاب گینس ثبت شده چه احساسی دارید؟ وی در جواب گفت که در کودکی کتاب گینس را مطالعه کرده و اصلا فکر نمی کرد که روزی رکورد او در کتاب گینس ثبت شود و سخنان خود را این چنین ادامه می دهد که هرگز کافی نیست و دوست دارد که این مسیر را ادامه داده و رکوردهای جدیدی را ثبت کند.

مهندس برق انگلیسی دارنده رکورد سرعت تک‌چرخ 2020

مهندس برق انگلیسی دارنده رکورد سرعت تک‌چرخ 2020

همچنین در وبلاگ شادران بخوانید:

موتورسیکلت ویکتوری اکتان، هیولایی قدرتمند

موتورسیکلت دوکاتی پایه اسکرمبلر ۱۱۰۰ دارک پرو، سواری از خیابان تا کوهستان

آشنایی با موتورسیکلت دوج کرایسلر تاماهاوک

موتورسیکلت نینجا یاماها سه چرخه، جلوه فرهنگ ژاپنی

موتورسیکلت گران‌قیمت کان، مشارکت برندها در خلق هیولای شگفت انگیز

 

رقیبانی سرسخت در رکورد سرعت تک‌چرخ 

در مسابقه یورکشایر رقیبانی سرسخت از بریتانیا، آمریکا، فرانسه، هلند شرکت داشتند و در این میان جانی دیویس موفق به شکستن رکورد سرعت تک‌چرخ  موتورسیکلت شد. هر یک از این رقبا با دست پر آمده بودند و ماه ها برای این مسابقه تلاش و تمرین کرده بودند.

رکورد طولانی مدت ترین تک چرخ موتورسیکلت 1991

تک چرخ با موتور سیکلت یکی از دوست داشتنی مهارت هایی است که اکثر مردم دوست دارند آن را انجام دهند. موتورسوار یاسویوکی دوکو ژاپنی در سال 1991، در موسسه تحقیقات خودروی ژاپن توانست که رکورد طولانی ترین تک چرخ 205.7 مایل در ساعت (331 کیلومتر در ساعت) را ثبت کند. اکثر موتور سواران پس از 100 مایل (161 کیلومتر) نیاز به استراحت دارند و مشخص است که این چنین مهارتی قابل تقدیر و ستایش است.

نتیجه گیری

شکستن رکورد سرعت تک‌چرخ  موتورسیکلت 2020 را آقای جانی دیویس از آن خود کرد. او توانست که در مدت مسابقه تک چرخ، موتورسیکلت را با سرعت 109.2 مایل در ساعت (175.785 کیلومتر بر ساعت) براند و در ضمن هر دو پای خود را روی دسته فرمان موتورسیکلت قرار داده بود. البته به طور معمول بدلکاری با سرعت کمتر انجام می شود ولی ایشان تمایل داشتند که این کار را با سرعت بیشتر از حد معمول انجام دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.