فناوری_-های-نو-برای-سواری-نرم_-تر-و-ایمن_-تر-موتورسواران-min

فناوری‏ های نو برای سواری نرم‏ تر و ایمن‏ تر موتورسواران

مقدمه

اکثر موتورسواران، اتصال زین به دسته موتور سیکلت را ایمن ترین مورد آن می دانند. رانندگی درست، استفاده از کلاه ایمنی و تجهیزات مناسب باعث خواهد شد تا موتورسواران سالم به مقصد برسند و با این تجهیزات میزان تصادفات موتورسواران کمتر خواهد شد.

فناوری های جدید باعث راحتی بیشتر موتورسواران شده اند

فناوری های جدید باعث راحتی بیشتر موتورسواران شده اند

فناوری های موتورسیکلت

ترمز ضد قفل

ترمز کردن در زمان درست باعث حفظ جان موتورسوار خواهد شد و فناوری‏ های نو و جدیدی در همین رابطه به کار گرفته شده تا جان موتورسواران مصون باقی بماند. ترمزهای ضد قفل یا ABS نمونه ای از فناوری های جدیدی است که به تازگی در موتورسیکلت ها به کار گرفته شده است.

بنابراین مطالعات اداره بزرگراه ها، میزان تصادفات موتورسیکلت هایی که به این فناوری مجهز هستند در حدود 20 درصد کاهش یافته است. البته این فناوری در همه موتورسیکلت ها به کار گرفته نشده است. لازم است تا این فناوری در موتورسیکلت هایی با موتور 125 سی سی که در کشورهای اروپایی، هند، برزیل، تایوان، ژاپن به کار گرفته شود.

موتورسواران می توانند حین موتورسواری، دنده را اتوماتیک تعویض کنند

موتورسواران می توانند حین موتورسواری، دنده را اتوماتیک تعویض کنند

 

همچنین در وبلاگ شادران بخوانید:

فناوری نو برای سواری نرم تر و ایمن تر موتورسواران

فرق دوچرخه دنده ای با ساده

بررسی انواع ترمز موتور سیکلت

موتورسیکلت های حرفه ای چگونه اند؟

راهنمای خرید اسکوتر برقی

 

کیسه هوا

کیسه هوا در موتورسیکلت ها نیز نصب شده و موجب می شود که سر موتورسوار از برخوردهای جدی مصون باقی بماند. کیسه های هوا می تواند به گونه ای نصب شود که جلو، عقب و پهلوهای موتورسوار را حین تصادف مصون نگه دارد. در جدیدترین فناوری، کیسه هوا در موتورسیکلت ها نصب شده و البته تجهیزات جانبی نیز به موتورسوار عرضه می شود تا شانه ، پاها، گردن، ستون فقرات، کلیه ها و سینه را مصون نگه دارد. برخی کیسه های هوا به موتورسیکلت چسبیده و بعد از باز شدن لازم است که با نیروی بسیار زیادی آن را از موتورسیکلت جدا کنید.

چراغ های جلو انطباقی

موتورسوار در موتورسیکلت ، با چراغ های عادی، قادر به شناسایی مسیر حرکتی هنگام دور زدن نیست، ولی در تکنولوژی هایی که برای موتورسیکلت ها عرضه شده به محض چرخش موتورسیکلت ، چراغ جلو، پر نور شده و موتورسوار می تواند تمامی جوانب محل چرخش را تشخیص دهد. این چنین چراغ هایی به عنوان خدمات پس از فروش عرضه شده و ارزش خرید را دارند.

موتورسواران می توانند فشار تایرها را، الکترونیکی کنترل کنند

موتورسواران می توانند فشار تایرها را، الکترونیکی کنترل کنند

نمایشگرهای الکترونیکی میزان فشار تایرها

فشار کم تایر باعث کاهش سرعت شده و حتی میزان خطر تصادف شما را افزایش می دهد. اغلب موتورسواران نسبت به نحوه کنترل فشار تایر موتورسیکلت آگاهی های لازم را دارند، و حتی قبل از مسافرت های بلندمدت این کار را انجام می دهند. امروزه در اکثر موتورسیکلت های جدید از نمایشگرهای الکترونیکی میزان فشار تایرها (TRMS) استفاده شده و راننده می تواند قبل از شروع مسافرت خود از میزان فشار تایرها باخبر شود.

کلاچ و دنده اتوماتیک

تعویض دنده هنگام موتورسواری یکی از مهم ترین چالش هایی است که اکثر موتورسواران با آن مواجه هستند. ولی شرکت هوندا، موتورسیکلتی را عرضه کرده که به دو کلاچ مجهز شده که قوه محرکه را به دیفرانسیل ها به راحتی انتقال می دهد. موتورسوار می تواند حین موتورسواری، دنده را به صورت اتوماتیک تعویض کرده و به مسیر خود ادامه دهد. موتورسوار نه تنها می تواند دنده را به راحتی تعویض کند بلکه موتورسواری نرم و راحتی را تجربه خواهد کرد.

کنترل پایداری موتورسیکلت

سیستم الکترونیکی پایداری موتورسیکلت که توسط شرکت بوش آلمان عرضه شده در این حوزه فناوری جدیدی است که موجب راحتی بیشتر موتورسواران می شود. بر این اساس این سیستم، موتورسوار می تواند حین سرعت، دنده را عوض کرده و بتواند چرخ عقب و جلو را نیز به راحتی کنترل کند.

نتیجه گیری

موتورسیکلت مانند خودرو یکی از مهم ترین وسایل نقلیه ای است که در سراسر جهان از آن استفاده می شود. فناوری هایی مانند کیسه هوا، ترمز ضد قفل، چراغ جلو انطباقی، کلاچ و دنده اتوماتیک، سیستم الکترونیکی کنترل پایداری موتورسیکلت موجب راحتی بیشتر موتورسواران شده است. موتورسوار در فناوری کلاچ و دنده اتوماتیک می تواند با فشردن دکمه ای، دنده را تعویض کند. این فناوری ها، لذت موتورسواری را چند برابر کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.