موتورسیکلت-یاماها

موتورسیکلت نینجا یاماها سه چرخه، جلوه فرهنگ ژاپنی

مقدمه

ساختار موتور سیکلت نینجا یاماها سه چرخه به گونه ای است که می تواند به یک سه یا چند چرخه تبدیل شود. سیستم تعلیق TRICITY این موتورسیکلت سه چرخه موجب شده که موتور به راحتی نفس بکشد.

موتورسیکلت نینجا یاماها سه چرخه، با 115 اسب بخار

موتورسیکلت نینجا یاماها سه چرخه، با 115 اسب بخار

موتورسیکلت نینجا یاماها سه چرخه، متفاوت

هیچ شرکتی این چنین موتورسیکلتی را طراحی و تولید نکرده است. چرخ های دو قلو مشخص می کند که مناسب مسابقات ورزشی نیست. عملکرد بالایی دارد و موتور سوار می تواند از مسیرهای سنگلاخی به راحتی عبور کند. با وجود دو چرخ در جلو، موتور سوار می تواند به راحتی ترمز بگیرد. طراحی تودوروکی کمک می کند تا موتور سوار بتواند در هر شرایطی، سواری راحتی را تجربه کند. طراحی منحصر به فرد نشانگر انعطاف این موتور سیکلت است و مشخص است که امروزه طراحی چند چرخی موتور سیکلت ها، چشم انداز آینده وسایل نقلیه موتوری است. شکل و طرح موتور سیکلت، تهاجمی بوده و جوان پسند است.

موتورسیکلت نینجا یاماها سه چرخه، مانور در گردش به چپ / راست

موتورسیکلت نینجا یاماها سه چرخه، مانور در گردش به چپ / راست

قلب تپنده موتور سیکلت نینجا یاماها سه چرخه

موتور  847 سی سی، 3 سیلندر و حداکثر قدرت آن 115 اسب بخار با 10000 دور در دقیقه، و گشتاور 77.5 نیوتن متر با 8500 دور در دقیقه نشانگر قدرت این هیولای ژاپنی است. موتورسیکلت نینجا یاماها سه چرخه، 6 سرعته و ارتفاع صندلی 820 میلی متر ، ارتفاع موتور سیکلت، 150 میلی متر، وزن خالص 263 کیلوگرم، ظرفیت باک بنزین، 18 لیتر، شرکت یاهاماها به محصول خود لقب Niken داده که به معنی دو شمشیر و مترادف دو چرخ جلویی موتور سیکلت است. هر دو چرخ جلویی 15 اینچ بوده و عرض آن ها 885 میلی متر یا 35 اینچ است. در این موتورسیکلت علاوه بر ترمز برای چرخ جلو، ترمزی هم برای چرخ عقب مدنظر گرفته شده است.

همچنین در وبلاگ شادران بخوانید:

موتورسیکلت سه چرخه مجلل هارلی و لذت سفر لاکچری

موتورسیکلت گران‌قیمت کان، مشارکت برندها در خلق هیولای شگفت انگیز

لازارت LM 410، موتورسیکلتی چهارچرخ با پیشرانه یاماها

موتورسیکلت مون لایت چاپر، درگستر پرقدرت

 

طرح چند چرخی بنا به ادعای شرکت یاماها به انعطاف پذیری آن در محیط های مختلف کمک کرده و باعث راحتی در چرخش به طرفین می شود. طرح کشش دو برابر جلو موجب ترمز سریع شده و در ضمن به ثبات موتور سیکلت هنگام حرکت کمک می کند. این موارد برتری موتور سیکلت سه یاماها را نسبت به سایر موتور سیکلت های ژاپنی نشان می دهد.

موتورسیکلت رقیب

زمانی که با این نوع طرح ها مواجه می شویم شاید فکر کنیم که هیچ موتورسیکلتی توان رقابت با این موتورسیکلت را نداشته باشد. موتورسیکلت Can-AM Spyder تنها رقیب نینجای ژاپنی است. جوانانی که نسبت به موتورسواری با موتورسیکلت ژاپنی واهمه دارند لازم است سواری راحت آن را گوشزد کنیم.

موتورسیکلت نینجا یاماها سه چرخه، مناسب حرکت در محیط های مختلف از کوهستان تا جنگل

موتورسیکلت نینجا یاماها سه چرخه، مناسب حرکت در محیط های مختلف از کوهستان تا جنگل

قدرتمندی و ثبات موتورسیکلت نینجا یاماها سه چرخه

موتورسیکلت های سه چرخه امسال طرح جدیدی نیست و طرح های بعد به تدریج رونمایی خواهد شد. امکان سواری در فصول و محیط های مختلف نشانگر قدرتمندی و انعطاف پذیری آن ها است. کشش و ثبات مهم ترین مشخصه این نوع موتورسیکلت ها است. سنگینی نینجای ژاپنی هرگز از مزایای آن نمی کاهد و بسیاری از موتورسواران حرفه ای و ورزشکار به همه مزایای موتورسیکلت نینجا یاماها سه چرخه توجه می کنند. این موتورسیکلت در 6 نوامبر امسال رونمایی خواهد شد و اولین موتورسیکلت سه چرخه ای است که به کشور ایالات متحده آمریکا صادر خواهد شد.

سوخت این زیبای ژاپنی، بنزین است. موتور سوار می تواند در مسیرهای باریک نیز با این موتور سیکلت به حرکت خود ادامه دهد. گردش های تند به مانور بیشتر آن در زمین های مختلف کمک می کند.

نتیجه گیری

موتورسیکلت نینجا یاماها سه چرخه از طرح های دوست داشتنی ژاپنی است که ثبات و قدرت از مشخصه های بارز آن است. این موتورسیکلت 6 سرعته بوده و سوخت آن بنزین بوده و لقب Niken (دو شمشیر) را از آن خود کرده و موتورسوار می تواند در زمین های مختلف به راحتی حرکت کند. تنها رقیب آن، موتورسیکلت Can-AM Spyder است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.