موتور سیکلت چگونه کار می کند

موتور سیکلت چگونه کار می کند

موتور 

اگر بخواهیم در مورد چگونگی کار کردن موتور سیکلت توضیح بدهیم؛ می توان درباره عملکرد های بخش های مختلف این وسیله نقلیه توضیح داد. موتور های سیکلت مانند هر وسیله نقلیه دیگری، دارای بخش ها و اجزای گوناگونی هستند. این بخش ها و اجزای گوناگون که در واقع سیستم های کوچکی هستند؛ با کنار هم قرار گرفتند؛ یک سیستم بزرگ را به وجود می آوردند. کار کردن صحیح هر کدام از این بخش ها، می تواند سبب شود موتور ها به درستی کار کنند. موتور های سیکلت، در واقع دارای انواع مختلفی هستند. هر کدام از  قطعات موتور ها، عمکلرد های خاص و منحصر به فردی دارند. در ادامه درباره نحوه عملکرد بخش موتور، به عنوان یکی از اصلی ترین سیستم ها و اجزای موتور های سیکلت بیشتر توضیح می دهیم.

 

عملکرد موتور

عملکرد موتور

همچنین در وبلاگ شادران بخوانید:

آشنایی با حجم موتور در موتور سیکلت

بررسی انواع ترمز موتور سیکلت

آشنایی با موقعیت های کار با موتور سیکلت

قطعه موتور

باید گفت در موتورسیکلت، مهم ترین بخش، موتور می باشد. موتور های به کار رفته در این وسیله های نقلیه، می تواند دو نوع باشد. عملکرد هر کدام از این دو نوع موتور، با یکدیگر متفاوت است. یک مدل از موتور های موجود stroke 2 می باشد. در موتورهای سیکلتی که از 2 stroke استفاده می کنند. سوخت بنزین و هوا، از طریق دریچه های ورودی در محفظه مخصوص قرار می گیرند. سپس قطعه پیستون در موتور، پمپ را بالا و پایین داده و این گونه، سوخت بنزین و هوا را فشرده می کند. سپس فرآیند  احتراق رخ می دهد. بعد از فرآیند احتراق، انرژی لازم پیستون فراهم شده و این انرژی برای چرخاندن میل لنگ مصرف می شود. در نهایت گاز ها خروجی از  اگزوز خارج خواهند شد. این فرآیند به صورت مداوم و با سرعت انجام شده تا موتور های سیکلت، بتوانند حرکت کنند.

موتورهای سیکلتی که از 4 stroke استفاده می کنند در واقع چندان تفاوتی با موتور های دیگر دارند اما باید گفت این مدل از موتورها در گروه موتور های احتراق داخلی محسوب می شوند. اما به غیر از موتور، بخش های دیگری نیز در این وسیله نقلیه وجود دارند که آشنایی با نحوه عملکرد آن ها می تواند کمک کند تا متوجه شوید موتورهای سیکلت چگونه کار می کنند. در  ادامه درباره عملکرد سیلندر ها به عنوان یکی از قطعه های اصلی موتورهای سیکلت، بیشتر توضیح می دهیم.

 

 

سیلندر در موتور سیکلت

سیلندر بخشی در موتورسیکلت ها است که با بالا و پایین رفتن خود، سبب کامل شدن چرخه احتراق و حرکت موتورهای سیکلت می شود. اغلب موتورهای سیکلتی که امروزه وجود دارند؛ بیشتر از دو سیلندر در ساختار خود دارند. البته لازم به ذکر است که هر  یک از موتورهای سیکلت، می توانند تعداد سیلندر های مختلفی داشته باشند. به عنوان مثال بعضی از موتور ها، تا شش سیلندر نیز دارند. هر که موتورهای سیکلت قدرت و توان بیشتری داشته باشند طبیعتا باید تعداد سیلندر بیشتری نیز داشته باشند. موتورهای سیکلتی که قدرت و توان بیشتری دارند؛ در واقع سرعت بیشتری دارند؛ سرعت بالای موتورسیکلت،  زمانی اتفاق می افتد که چرخه احتراق سریع تر رخ بدهد. با افزایش تعداد سیلندر ها، چرخه احتراق سریع تر اتفاق خواهد افتاد و موتورهای سیکلت سریع تر کار می کنند.

 

ترمز در موتور ها

موتورسیکلت ها، مانند هر وسیله نقلیه دیگری به سبب وجود موتور حرکت می کنند. اما باید ترمز و کاهنده سرعتی وجود داشته باشد تا سیستم موتورهای سیکلت، کامل شود. در صورتی که ترمز وجود نداشته باشد موتورهای سیکلت، نمی توانند یک وسیله نقلیه ایمن باشند. ترمز موتور ها باید در کم ترین زمان ممکن سبب کاهش سرعت موتور شده به صورتی که با کاهش سرعت، تعادل موتور و سرنشین های آن از بین نرود.

 

 

"ویژگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.