موتور مینی و بهترین راهنمای خرید اینترنتی

موتور مینی چیست؟

یکی از نمونه های موتور سیکلت، موتور مینی می باشد. موتور سیکلت های مینی همان طور که از  نامشان پیدا است به موتور سیکلت هایی گفته می شود که دارای اندازه کوچک تری نسبت به موتور سیکلت های معمولی هستند. این موتور سیکلت ها در دنیای موتور ها، طرفداری های خاص خود را دارند. موتور سیکلت های مینی در نمونه های مختلف و توسط برند های متنوعی تولید می شوند. تاریخچه موتور سیکلت های مینی مربوط با قرن بیستم می باشد. این نوع موتور سیکلت ها برای اولین بار در سال هزار و نهصد و چهل و شش، وارد بازار شدند.

بعد از  استقبال خوبی که از اولین موتور سیکلت های مینی صورت گرفت؛ این موتور ها در تعداد بیشتری تولید شدند و نمونه های مختلفی از آن ها ساخته شد. شرکت هوندا یکی از اولین شرکت ها معتبری بود که اقدام به تولید موتور سیکلت های مینی نمود.  اما به غیر از کمپانی  هوندا، شرکت های دیگری  نیز اقدام به تولید موتور سیکلت های مینی کردند.

راهنمای خرید اینترنتی موتور مینی

مقالات مرتبط:

آشنایی با انواع موتور سنگین

آشنایی با انواع موتور شهری

 

ویژگی های موتور مینی 

شاید بتوان گفت اولین ویژگی بارزی که موتور مینی  دارد؛ اندازه کوچک تر این موتور ها نسبت به موتور سیکلت  ها معمولی می باشد. اما فقط اندازه کوچک تر موتور سیکلت  های مینی تنها ویژگی بارز این نوع موتور ها نیست. این کوچک بودن اندازه ظاهری بر یک سری از ویژگی های دیگر این موتور سیکلت ها نیز، تاثیر داشته و باعث شده که این موتور سیکلت ها دارای تفاوت هایی با موتور های دیگر باشند. اولین تفاوتی که اندازه کوچک تر موتور های مینی سبب آن می شود؛ حجم  باک این موتور سیکلت ها است. موتور سیکلت های مینی دارای محدودیت در حجم باک خود هستند. بیشترین حجمی که موتور سیکلت های مینی امکان دارد داشته باشند؛ حدود 125 سی سی می باشد.

البته بعضی از موتور سیکلت های مینی نیز حجم باک کم تری دارند. این موتور سیکلت ها، اغلب پیشرانه دو زمانه دارند. اما بعضی از موتور سیکلت های مینی از پیشرانه چهار زمانه  استفاده می کنند. اغلب  موتور سیکلت های مینی دارای جعبه دنده اتوماتیک می باشند. امروزه که موتور های برقی و همچنین دوچرخه های برقی رایج شدند؛ بعضی از موتور های مینی نیز به جای بنزین از نیروی الکتریسیته برای حرکت کردن استفاده می کنند.

راهنمای خرید اینترنتی موتور مینی

خرید موتور سیکلت مینی

خرید اینترنتی موتور مینی در اینجا همان طور که گفته شد موتور مینی توسط شرکت های مختلفی  تولید می شود. بعضی از موتور سیکلت های مینی،  فقط برای استفاده در پیست های مخصوص مناسب هستند. این موتور سیکلت ها قابلیت استفاده در خیابان های و همچنین جاده های بین شهری را ندارند. بعضی دیگر از موتور سیکلت های مینی، برای کودکانی که علاقه بسیار زیادی به موتور سیکلت دارند مناسب می باشند. زیرا موتور سیکلت های مینی از سرعت مشخصی  بیشتر نمی روند. معمولا موتور سیکلت های مینی دارای نهایت سرعت 50 کیلومتر متر بر ساعت می باشند. این سرعت،  تقریبا یک سرعت مطمئن برای استفاده کودکان از این نوع موتور ها می باشد.

اما این موتور سیکلت های فقط برای کودکان استفاده نمی شوند. بلکه بعضی از این موتور سیکلت های مینی برای استفاده درون شهر نیز مناسب هستند. قیمت مناسب این موتور سیکلت های یکی از اصلی ترین انگیزه های خرید موتور سیکلت های مینی می باشد. البته نمی توان گفت تمامی موتور سیکلت های مینی دارای قیمت مناسبی هستند بعضی از این موتور سیکلت های مینی به سبب کیفیت خود و برندی که آن ها را تولید می کند از موتور سیکلت های معمولی نیز قیمت بیشتری دارند. به غیر از قیمت مناسب، افراد مختلف دلیل های دیگری نیز برای استفاده از موتور سیکلت مینی دارند. اندازه کوچک این موتور ها می تواند یکی از اصلی ترین این دلیل ها باشد.اگر قصد خرید اینترنتی موتور مینی را دارید در سایت شادران آنرا سفارش دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.