آشنایی با قوانین استفاده از موتور

آشنایی با قوانین استفاده از موتور

برای توضیح در مورد قوانین استفاده از موتور، باید در مورد موتور سیکلت ها توضیح دهیم. موتور سیکلت ها، دارای طرفداری های بسیار زیادی هستند. بخش قابل توجه ایی از افراد مختلف، موتور سیکلت را برای جلوگیری از ماندن در ترافیک استفاده می کنند. ترافیک، تبدیل به مشکلات غیر قابل حل شهر های بزرگ شده است. به نحوی که افراد بسیار زیادی در شهر های بزرگ، میزان زیادی از ساعت روز را در ترافیک می مانند. برای جلوگیری از اتلاف وقت، بسیاری از شهروند های شهر های بزرگ در کنار ماشین از موتور سیکلت نیز استفاده می کنند؛ تا به کمک موتور سیکلت بتوانند به موقع کار ها خود را انجام دهند.

به غیر از این مزیت موتور سیکلت ها، سایر افراد، به دلیل مسائل دیگری به این وسیله نقلیه علاقه دارند. به عنوان مثال، سرعت موتور سیکلت ها، یکی از ویژگی هایی است که؛ نظر بسیاری از افراد را به این وسیله نقلیه جلب کرده است. اما استفاده از موتور سیکلت ها دارای قوانین و قواعد مشخصی است. نمی توان از موتور سیکلت های بدون در نظر گرفتن این قوانین، استفاده کرد. زیرا در غیر این صورت ممکن است؛ آسیب های شدیدی به اشخاصی که از موتور سیکلت استفاده می کنند وارد شود. پلیس ضامن اجرایی قوانین مربوط به موتور سیکلت می باشد. به نحوی که در صورت رعایت نکردن قوانین توسط موتور سواران، پلیس برخورد های قانونی با موتور سواران می کند.

قوانین استفاده از موتور سیکلت های مختلف

برای استفاده از موتور سیکلت های مختلف باید قوانین مختلفی را رعایت کرد که مهم‌ترین آن داشتن گواهینامه موتور است. قوانین مربوط به موتور های درون شهری با موتور های که برای مسابقه یا در جاده استفاده می شوند؛ متفاوت است.  به عنوان مثال برای شرکت در مسابقه های موتور سواری باید از لباس های مخصوص استفاده کرد. این لباس های مخصوص به این دلیل طراحی و تولید شدند که؛ در صورت به وجود آمدن حادثه، از جان موتور سوار ها محافظت بشود. در مسابقه های موتور سواری، به دلیل بالا بودن سرعت موتور‌ها امکان بر هم خوردن تعادل موتور سوار‌ها بیشتر از حالت عادی، وجود دارد. در نتیجه، استفاده از لباس های مخصوص در مسابقات به صورت قانون در آمده است.

تردد با موتور سیکلت ها درون شهری نیز دارای قوانینی مخصوص خود می باشد. قوانین استفاده از موتور، برای داخل شهر با توجه به موقعیت و فضای شهری طراحی شده است. قوانین مربوط به سرعت موتور سوار ها، یکی از اصلی ترین مقررات مربوط به موتور سیکلت ها می باشند. همچنین قوانین دیگری در مورد رعایت فاصله طولی و عرضی موتور سوار ها با سایر وسیله های نقلیه وجود دارد. رعایت کردن این قوانین از جانب موتور سوار ها، ضامن سلامت ان خواهد بود. به همین دلیل پلیس در مورد موتور سیکلت، قوانین سخت گیرانه ایی دارد. زیرا در صورت تصادف موتور سیکلت ها، امکان به وجود آمدن جراحت های شدید برای رانندگان آن وجود دارد.

قوانینی استفاده از موتور در جاده

قوانین استفاده از موتور در جاده ها دارای شباهت ها و تفاوت هایی با قوانین استفاده از این وسیله نقلیه، در تردد های شهری می باشد. موتور سیکلت ها برای تردد درون جاده، باید حتما از کلاه ایمنی استفاده کنند. همچنین  موتور سیکلت هایی که در جاده ها تردد می کنند؛ باید حتما تعداد سرنشین های آن ها مجاز باشد. شاید تعداد سرنشین بیشتر از حد مجاز، در تردد های درون شهری چندان مورد توجه پلیس نباشد؛ اما برخورد پلیس با موتور سیکلت هایی که این تخلف را در تردد های جاده ایی و بین شهری می کنند بسیار جدی است. شاید قانون مشخصی در خصوص این که چه نوع موتور هایی می توانند در جاده تردد کنند؛ وجود نداشته باشد.  اما خود موتور سوار ها باید دقت کنند که، فقط از موتور هایی که برای استفاده در جاده طراحی شدند؛ برای تردد  های بین شهری استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.