آشنایی با مراحل دریافت گواهی نامه موتور

آشنایی با مراحل دریافت گواهی نامه موتور

آشنایی با مراحل دریافت گواهی نامه موتور برای علاقمندان به این وسیله نقلیه اهمیت بسیار زیادی دارد. جوانان  بسیار زیادی، علاقه به داشتن موتور  سیکلت ها دارند. سرعت زیاد و شتاب موتور سیکلت ها سبب شده که افراد زیادی به این وسیله نقلیه کاربردی علاقه پیدا کنند. اما باید دانست رانندگی کردن با موتور سیکلت،  بدون گواهینامه رانندگی عواقب بسیار خطرناکی را در پی دارد. طبق قوانین، پلیس حق دارد موتور سیکلت  افرادی که بدون گواهینامه از موتور  استفاده می کنند،   را به پارکینگ بفرستد.

حتی اگر این افراد خطایی در هنگام رانندگی با موتور سیکلت مرتکب نشده و تمامی قوانین را به طور کامل رعایت کنند؛ باز هم پلیس می تواند آن ها را جریمه کرده و موتور سیکلت را به پارکینگ بفرستند. علت سخت گیری پلیس در قبال افرادی که بدون گواهینامه اقدام به رانندگی با موتور سیکلت می کنند؛ جلوگیری از حادثه های ناگوار می باشد. به همین دلیل افرادی که قصد دارند از موتور سیکلت استفاده کنند؛ حتما باید گواهینامه موتور داشته باشند. برای دریافت گواهینامه موتور سیکلت ها باید با مراحل دریافت گواهی نامه موتور آشنا شد. در ادامه  به صورت مختصر درباره هر یک از این مرحله ها توضیح می دهیم.

 

شرکت در کلاس های تئوری آموزشگاه  ها

پلیس راهنمایی و رانندگی، به تعدادی از آموزشگاه ها در هر شهری مجوز داده تا به افراد علاقمند، رانندگی کردن با موتور سیکلت ها را بیاموزند. در بررسی مراحل دریافت گواهی نامه موتور باید گفت اولین مرحله، شرکت در کلاس های تئوری آموزشگاه های مجاز است. شرکت در این کلاس های تئوری لازم و ضروری می باشد. همین طور که از نام این کلاس ها پیدا است؛ در این دوره فقط آموزش های تئوری در مورد موتور سیکلت ها داده می شود. همچنین در این دوره ها درباره قوانین استفاده از موتور سیکلت ها، نیز توضیحاتی ارائه می شود.

دانستن این قوانین برای تردد درون شهری و برون شهری با موتور سیکلت الزامی است. شاید شرکت در این دوره ها جذابیت چندانی برای جوانان نداشته باشد؛ اما باید گفت در صورتی که در این دوره ها شرکت نکنند؛ نمی توانند آزمون مقدماتی تئوری را با موفقیت بگذرانند. بعد از اتمام دوره تئوری باید داوطلب های دریافت گواهینامه موتور سیکلت،  آزمون تئوری را بگذارند و سپس در صورت قبول شدن می توانند وارد دوره عملی بشوند.

 

شرکت در دوره عملی

مهم ترین بخش و شاید بتوان گفت جذاب ترین بخش از مراحل دریافت گواهینامه نامه موتور سیکلت، شرکت در دوره عملی می باشد. آموزشگاه های مجاز موتور سیکلت به داوطلبان دریافت گواهینامه، آموزش های عملی برای راندن موتور سیکلت را می دهند. این دوره بعد از اتمام دوره عملی،  شروع می شود. در دوره عملی تمامی مهارت های لازم برای راندن موتور سیکلت آموزش داده می شود. بعد از اتمام این دوره و در صورت آمادگی داوطلب های دریافت گواهینامه موتور سیکلت، آن ها می توانند آزمون عملی بدهند. در آزمون عملی، افسر راهنمایی رانندگی از داوطلب ها آزمون می گیرد. در این آزمون ها مهارت های مختلف داوطلب ها سنجیده می شود. می توان گفت حفظ تعادل هنگام راندن موتور سیکلت و رعایت اصول ایمنی، دو پارامتر مهم در آزمون های عملی هستند.

 

 

نکاتی درباره دریافت گواهینامه موتور سیکلت

بعد از اتمام مراحل دریافت گواهی نامه موتور سیکلت،  گواهینامه موتور برای افراد مختلف صادر می شود. یکی از مهم ترین نکاتی که در مورد دریافت گواهینامه موتور وجود دارد؛ شرایط داوطلب است. همچنین باید گفت گواهینامه های معمولی موتور سیکلت که برای افراد بالای 18 سال صادر می شود گواهینامه رانندگی با موتور های زیر 200 سی سی است. برای دریافت گواهینامه موتور سیکلت های بالای 200 سی سی باید حداقل 3 سال از، دریافت گواهینامه معمولی گذشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.