آشنایی با موتور سیکلت انژکتوری

آشنایی با موتور سیکلت انژکتوری

موتور سیکلت انژکتوری

 

موتور سیکلت انژکتوری، در نقطه مقابل موتور سیکلت های کاربراتوری  قرار دارد. این موتور سیکلت ها از آن جایی که با سیستم انژکتور کار می کنند با عنوان موتور سیکلت انژکتوری شناخته می شوند. همچنین به سیستم انژکتور به اختصار ایی اف ای نیز گفته می شود. این سیستم مربوط به بخش سوخت رسانی موتور سیکلت می باشد. عملکرد و نحوه سوخت رسانی به قسمت انجین، سبب ایجاد دو نوع سیستم در موتور سیکلت ها می شود. البته باید به این مسئله اشاره کرد که سیستم انژکتوری جدید تر و بروز تر از سیستم کاربراتوری می باشد. سیستم کاربراتوری در واقع یک سیستم قدیمی و اولیه برای سوخت رسانی می باشد. در سیستم کاربراتور، از یک روش ساده و البته قدیمی برای کنترل میزان انتقال هوا و سوخت به انجین موتور استفاده می شد. معایبی که سیستم کاربراتوری داشته سبب شده  موتور سیکلت هایی که از سیستم  انژکتوری استفاده می کنند جایگزین موتور سیکلت های کاربراتوری قدیمی بشوند.

 

موتور سیکلت های انژکتوری

 

برای خرید انواع موتور سیکلت‌های انژکتوری به فروشگاه شادران مراجعه نمایید.

 

همچنین در وبلاگ شادران بخوانید:

بررسی انواع ترمز موتور سیکلت

آشنایی با حجم موتور در موتور سیکلت

راهنمای خرید اسکوتر برقی

آشنایی با راهنمای خرید موتور برقی

عوارض و معایب دوچرخه سواری در هوای آلوده

 

 

ویژگی های موتور سیکلت انژکتوری و موتور کاربراتوری

سیستم کاربراتوری که در موتور سیکلت های قدیمی تر وجود دارد؛ در واقع سیستم دقیقی برای انتقال هوا و سوخت به انجین موتور سیکلت ها می باشد. وجود این سیستم، یکی از عامل هایی بود که سبب می شد شتاب موتور سیکلت های کاربراتوری کاهش پیدا کند. علت این مسئله دقیق نبودن و به موقع نرسیدن سوخت و هوا به انجین موتور سیکلت می باشد. همچنین باید گفت؛ موتور سیکلت های کاربراتوری سبب آلودگی هوا می شدند. این موتور سیکلت ها، آلایندگی زیادی داشتند. علت این که موتور سیکلت های کاربراتوری سبب ایجاد آلودگی هوا می شدند این بود که این موتور سیکلت ها، میزان سوخت نسبتا زیادی را به انجین موتور منتقل می کردند. در نتیجه در اثر عملکرد موتور سیکلت، هوا آلوده می شد.

یکی دیگر از ویژگی های موتور سیکلت های کاربراتوری که در واقع یکی از معایب آن ها نیز محسوب می شود؛ این است که این موتور ها در هوای سرد دیر روشن می شدند. همچنین کاربراتور آن ها، نیاز به شستشو داشت. موتور سیکلت های کاربراتوری باید هر چند وقت یک بار، برای تعمیر کاربراتور به تعمیرگاه می رفتند. اما در نقطه مقابل، موتور سیکلت های انژکتوری قرار دارند. این مدل از موتور سیکلت ها به دلیل دقتی که دارند کم تر سبب آلودگی هوا می شوند. در نتیجه  موتور سیکلت‌ هایی که از سیستم انژکتور استفاده می کند؛ با محیط زیست سازگار تر هستند.

 

ویژگی موتور سیکلت های انژکتوری

 

عملکرد سیستم انژکتوری

علت این که از سیستم انژکتوری به عنوان یک سیستم بسیار دقیق یاد می شود این است که این سیستم با کنترل بسیار  دقیقی، مقدار سوخت را تنظیم می کند. سوختی که به انجین موتور منتقل شود و زمان احتراق، به دقت توسط سیستم انژکتوری کنترل می شود. از آن جایی که در موتور سیکلت انژکتوری سوخت به میزان کافی و نه بیشتر، به انجین موتور می ریزد؛ مصرف سوخت این نوع از موتور سیکلت ها  کم تر از موتور سیکلت های کاربراتوری می باشد. در این سیستم از سنسور هایی استفاده می شود که میزان اکسیژن و دما را می سنجد.

 

 

خرید موتور سیکلت انژکتوری

خرید این نوع موتور سیکلت  بسیار به صرفه تر از خرید موتور سیکلت های کاربراتوری می باشد. همچنین باید گفت خرید این موتور سیکلت ها، به محیط زیست کمک می کند. شما می توانید برای خرید این نوع از موتور سیکلت ها، به جای شیوه های قدیمی خرید از شیوه جدید استفاده کنید. خرید مجازی این نوع موتور سیکلت های که به کمک اینترنت انجام می گیرد؛ مزیت های بسیار زیادی دارد. به سبب این مزیت ها،  امروزه افرادی بسیاری از این طریق اقدام به خرید انواع موتور سیکلت ها می کنند. سایت شادران امکان خرید اینترنتی موتور سیکلت های انژکتوری را، برای شما فراهم کرده است.

 

خرید موتور  انژکتوری

خرید موتور  انژکتوری

برای خرید انواع موتورسیکلت به ‌صورت نقد و اقساط به فروشگاه شادران مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.