ترمز گیری با موتور سیکلت

آشنایی با نحوه ترمز گیری با موتور سیکلت

موتور سیکلت ها، یکی از مهم ترین و پر طرفدار ترین وسیله های نقلیه می باشند. بیشتر جوانان علاقه دارند که حتما  در طول زندگی خود، راندن موتور سیکلت های مختلف را تجربه کنند. اما برای رانندگی با موتور سیکلت باید  در مورد نحوه ترمز گیری با موتور سیکلت نیز اطلاعاتی داشته باشند؛ زیرا در غیر این صورت نمی توان موتور سیکلت را راند. ترمز گرفتن یکی از اصل ترین اصولی است که؛ هر کس می خواهد موتور سیکلت را براند باید بتواند آن را اجرا کند. موتور سیکلت ها در شرایط مختلفی قرار می گیرند.

گاهی اوقات سرعت موتور سیکلت ها، بسیار بالا می باشند. در چنینی مواقعی ممکن است نیاز باشد  که ترمز های موتور به سرعت و ناگهانی، گرفته شود. به عنوان مثال اگر فردی ناگهان به وسط خیابان بیاید؛ و سرعت موتور سیکلت بالا باشد؛ باید به صورت سریع از ترمز موتور سیکلت استفاده کرد. یا اگر موتور سیکلت با سرعت در اتوبان حرکت کند و ماشینی به اصطلاح جلوی موتور بپیچد؛ باید از ترمز به سرعت استفاده کرد.

 

اهمیت ترمز گیری صحیح با موتور سیکلت

ترمز گیری با موتور سیکلت باید حتما صحیح و اصولی باشد. ترمز گرفتن صحیح با موتور سیکلت، اهمیت بسیار زیاد دارد. زیرا در غیر این صورت برای سر نشین های موتور سیکلت، اتفاقات ناگواری پیش خواهد آمد. هماهنگی بین حرکات دست و پا، سبب می شود تا موتور سوار بتواند به صورت صحیح از ترمز موتور سیکلت های مختلف استفاده کند. در صورتی که ترمز موتور سیکلت ها به موقع گرفته نشود؛ احتمالا تصادف رخ می دهد.

به غیر از ترمز گرفتن صحیح با موتور سیکلت، باید در زمان درست، اقدام به ترمز گرفتن با موتور نمود. زمان در ترمز گرفتن با موتور سیکلت، می تواند بسیار تعیین کننده باشد. نباید زود تر یا دیر تر از وقت لازم از ترمز های موتور سیکلت استفاده نمود.  زیرا اگر زود تر یا دیر تر از ترمز های موتور سیکلت استفاده شود؛ مشکلاتی و خطرات زیادی به وجود می آید.

مشاهده بیشتر: راهنمای موتور سواری در باران

اگر زود تر از زمان لازم، اقدام به ترمز گرفتن با موتور سیکلت کرد؛ ممکن است تصادف به وجود بیاید. زیرا با ترمز گرفتن، موتور سیکلت کاهش ناگهانی سرعت می دهد. و به عنوان مثال در یک اتوبان اگر موتور بدون دلیل و ناگهانی اقدام به ترمز گرفتن و کاهش سرعت بکند؛ وسیله نقلیه پشت آن نمی تواند سرعت خود را کنترل کند و از پشت به  موتور سیکلت می زند. اگر از ترمز موتور سیکلت، دیر تر نیز استفاده بشود مشکلات زیادی پیش خواهد آمد.  به عنوان مثال در صورتی که حتی چند ثانیه دیر تر از زمانی که لازم به ترمز گرفتن است؛ این کار را انجام داد؛ قطعا تصادف رخ می دهد. این تصادف ها می تواند خسارت های مالی و جانی جبران ناپذیری ایجاد کند.

آموزش ترمز گیری با موتور سیکلت

آموزش ترمز گیری با موتور سیکلت، برای اغلب موتور سیکلت ها به یک شکل است. موتور سیکلت های مانند خودرو های سواری دارای پدال ترمز هستند. همچنین این موتور ها، داری دسته های ترمز دستی نیز می باشند. پدال ترمز، چرخ عقب موتور سیکلت ها را کنترل می کند. و دسته هایی که در جلوی موتور سیکلت قرار دارد؛ چرخ جلوی موتور ها را کنترل می کند. معمولا برای ترمز گیری آرام و زمانی که سرعت موتور سیکلت پائین است؛ فقط از پدال ترمز استفاده می شود. اما زمانی که سرعت موتور سیکلت بالا باشد یا نیاز باشد که موتور سیکلت در زمان کوتاهی متوقف شود؛ باید هم زمان از پدال ترمز و دسته های جلویی استفاده نمود. البته معمولا توصیه می شود که با سرعت مطمئن، با موتور سیکلت حرکت کرد؛ تا بتوان به راحتی موتور را کنترل نمود و ترمز گیری با موتور سیکلت را انجام داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.