با دوچرخه‌های شهری بیشتر آشنا شوید

با دوچرخه های شهری بیشتر آشنا شوید

دوچرخه های شهری

دوچرخه های شهری یکی از انواع مدل های دوچرخه می باشند. این دوچرخه ها به نحوی قدیمی ترین مدل دوچرخه هستند.  اولین دوچرخه ای که ساخته شد بسیار مشابه دوچرخه های شهری امروزی بوده است. دوچرخه شهری دارای ساختار ساده ای می باشد. همین طور که از اسم این دوچرخه ها پیدا است؛ برای تردد در فضا های شهری مناسب می باشند. این دوچرخه ها، برخلاف دوچرخه های کوهستان برای حرکت در مسیر های ناهموار مانند جاده های خاکی چندان مناسب نمی باشند.

برای انتخاب و خرید دوچرخه شهری نیاز به راهنمایی دارید؟ مقاله راهنمای خرید دوچرخه را مطالعه کنید!

دوچرخه های شهری مناسب مسافت های کوتاه

همچنین باید گفت دوچرخه های به اصطلاح شهری، برای مسابقه و سرعت بالا نیز مناسب نیستند. این دوچرخه ها برای مسافت های کوتاه درون شهری طراحی شدند و می توانند گزینه مناسبی برای تردد  در درون شهر باشند. استفاده از دوچرخه به جای خودرو ها می تواند مزیت های فراوانی داشته باشد. استفاده از دوچرخه شهری می تواند به شما کمک کند کم تر در ترافیک بمانید. همچنین استفاده کردن از این دوچرخه ها، سبب کاهش آلودگی هوا می شود.

با دوچرخه های شهری بیشتر آشنا شوید

ویژگی دوچرخه های شهری

دوچرخه های شهری،  تایری پهن تر از دوچرخه های جاده ای داشته و فرمان آن ها نیز، در جایگاه ای قرار گرفته که دوچرخه سوار برای کنترل آن،  نیاز به خم شدن بیش از حد ندارد. معمولا دوچرخه های شهری به گونه ای طراحی می شوند که در قسمت جلویی خود سبدی داشته باشند. البته این سبد را می توان به دوچرخه  ها نیز متصل نمود.

دوچرخه های شهری تاشو

امروزه به دلیل اهمیت استفاده از دوچرخه های شهری،  شرکت های مختلف بر روی این مدل از دوچرخه ها تمرکز کردند. این شرکت ها و کمپانی ها تولید کنند کننده دوچرخه سعی می کنند تا دوچرخه شهری را با کارایی بیشتر تولید کنند. یکی از کارآمد ترین نمونه های دوچرخه شهری،  دوچرخه های شهری تاشو می باشند.

این دوچرخه ها همین طور که از نامشان پیدا است؛ قابلیت این را دارند که جمع شده و ابعاد کوچک تری داشته باشند. وجود این دوچرخه ها برای زندگی امروزی بسیار حائز اهمیت است. این گونه شهروندان می توانند در صورت تمایل،  بخشی از مسیر خود را با دوچرخه بروند و اگر لازم بود دوچرخه های تاشو خود را جمع کنند و همراه با آن از مترو یا اتوبوس استفاده کنند. همچنین این دوچرخه ها دیگر مشکل پارک کردن نیز ندارند.

دوچرخه های شهری برقی

یکی دیگر از مدل ها و نمونه‌ های دوچرخه های شهری، دوچرخه های برقی شهری می باشد. دوچرخه های برقی در ابتدا برای استفاده از افراد کم توان مانند سالمندان طراحی شده بود. اما امروزه دوچرخه های برقی علاقمندان بسیار زیادی  دارد که بخشی از آن ها کودکان و نوجوانان می باشند.  دوچرخه های برقی شهری،  دارای باتری هایی هستند که با شارژ شدن کامل،  می توانند مسافت های طولانی را حرکت کنند.

با دوچرخه های شهری بیشتر آشنا شوید

بسته به مدل دوچرخه و باتری آن،  میزان مسافتی که هر دوچرخه برقی با شارژ کامل طی می کند؛  متفاوت خواهد بود.این نوع دوچرخه ها هم می توانند تمام اتوماتیک باشند و هم قابلیت تنظیم شدن بر روی حالت نیمه اتوماتیک را دارند. در حالت تمام اتوماتیک نیازی به رکاب زدن نمی باشد و دوچرخه تنها با نیروی الکتریکی حرکت می کند. اما دوچرخه های برقی شهری که بر روی حالت نیمه اتوماتیک تنظیم می شوند؛ علاوه بر نیروی الکتریکی، از نیروی که توسط پدال زدن ایجاد می شود؛ برای حرکت استفاده می کنند.

 دوچرخه های شهری را از کجا تهیه کنیم؟

همان طور که اشاره شد دوچرخه های شهری مزیت های فراوانی دارند. خرید این دوچرخه ها،  می تواند به محیط زیست کمک بسیار زیادی بکند. شما می توانید انواع دوچرخه شهری را از سایت شادران به صورت مجازی و اینترنتی با قیمت مناسبی خریداری کنید و از لذت دوچرخه سواری در تردد های درون شهری خود بهره ببرید.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.