بررسی دقیق و عمیق مهارت‌های رانندگی ماشین آفرود

بررسی دقیق و عمیق مهارت‌های رانندگی ماشین آفرود

مهارت‌های رانندگی ماشین آفرود برای همه رانندگان لازم و ضروری است. این که بتوانید با ماشین آفرود در مسیرهای سنگلاخ، کوهستانی، بیابان و بی آسفالت حرکت کنید مهارتی است که نباید نادیده گرفته شود و در برخی مواقع با مهارت های رانندگی ماشین های مسابقه ای تک سرنشین فرمول 1 و سایر مسابقات برابری می کند.

زمانی که به مهارت‌های رانندگی ماشین آفرود  مجهز باشید می توانید به راحتی سوار ماشین آفرود شده و به همراه خانواده یا دوستان به جنگل های شمال سفر کرده یا این که مسیر بیابانی را در شهر کاشان یا یزد انتخاب کرده و بیابان گردی کنید.

شناخت مهارت‌های رانندگی ماشین آفرود

  • حرکت رو به جلو

شاید در نظر اول برای شما ساده به نظر برسد ولی توجه کنید که شما بعد از تمام شدن مسیرهای آسفالت به جاده های کوهستانی، سنگلاخی، جنگلی، بیابانی، آبی، یخبندان می رسید که حرکت رو به جلو در هر یک از مسیرها خیلی دشوار خواهد بود.

مهارت رو به جلو، جزء مهارت های رانندگی ماشین آفرود

مهارت رو به جلو، جزء مهارت های رانندگی ماشین آفرود

ممکن است با رودخانه خروشانی مواجه شوید که به ناچار لازم است از آن عبور کنید. این که با چه خودرویی حرکت می کنید نیز در حرکت رو به جلو تعیین کننده است. خوب می دانید که ماشین های آفرود آمریکایی مانند جیپ، فورد، RAM TRUCK، GMC، شورولت در مقایسه با ماشین آفرود کره ای و ژاپنی می توانند مسیر را رو به جلو و به راحتی حرکت کنند. این مهارت را در کنار سایر مهارت‌های رانندگی ماشین آفرود  داشته باشید تا بتوانید در تمامی جاده ها حرکت کنید.

  • رانندگی کششی خودرو

یکی از مهارت‌های رانندگی ماشین آفرود ، رانندگی کششی است. با این مهارت می توانید از پستی و بلندی های مسیرها عبور کنید. سیستم پیشرانه 4WD ماشین آفرود موجب خواهد شد تا بتوانید به راحتی رو به جلو حرکت کنید. در مسیرهایی که گیر می کنید، می توانید با درگیر کردن گیربکس و قفل دیفرانسیل، خودرو را از تله های طبیعی رها کرده و به جلو حرکت کنید. منظور از حرکت کششی، قابلیت حرکت خودرو در مسیرهای مختلف غیر آسفالت است که خودرو را به جلو به پیش ببرید.

مهارت های رانندگی ماشین آفرود  و رانندگی کششی خودرو

مهارت های رانندگی ماشین آفرود  و رانندگی کششی خودرو

تنظیم فشار لاستیک موجب خواهد شد تا بتوانید به جلو حرکت کنید. توجه کنید که هر چقدر که فشار لاستیک های خودروی شما مناسب باشد به همان اندازه می توانید خودرو را کنترل کنید.

با مجهز کردن خودرو به تایرهای با شیار برجسته و بزرگ می توانید از هر مسیری به راحتی عبور کنید. تایرهای ماشین های آفرود را می توانید از فروشگاه های فیزیکی و آنلاین با قیمت مناسب خریداری کنید.

  • مهارت رانندگی همه کاره

با این رانندگی می توانید در هر زمینی رو به جلو حرکت کنید. هر چقدر که این مهارت شما گسترش یابد، به همان رانندگی شما هم بهتر خواهد شد. با این مهارت می توانید در هر زمینی رانندگی کنید.

با دارا بودن این مهارت در کنار مهارت های رانندگی ماشین آفرود می توانید از هر پستی و بلندی به راحتی عبور کنید. قدرت ماشین به این مهارت شما کمک خواهد کرد.

 

همچنین در وبلاگ شادران بخوانید:

بهترین ماشین های آفرود ایران را بشناسیم

بهترین ماشین های آفرود خارجی 2021

راهنمای خرید اتومبیل های آفرود

 

  • رانندگی با مانور

یکی دیگر از مهارت های رانندگی ماشین آفرود، رانندگی با مانور دادن خودرو است. با این مهارت می توانید خودرو را در هر وضعیتی کنترل کرده و به مسیر حرکتی خود ادامه دهید. با ترکیب این مهارت و سایر مهارت ها می توانید از هر تله طبیعی عبور کنید.

مهارت های رانندگی ماشین آفرود و رانندگی با مانور

مهارت های رانندگی ماشین آفرود و رانندگی با مانور

مسیرهای سنگلاخی و کوهستانی دیگر برای شما مهم نخواهند بود. با این مهارت می توانید از مسیرهای رودخانه ای و گل و لای، کوهستانی و جنگلی حرکت کنید.

  • مهارت عبور از موانع طبیعی

مسیرهای صخره ای، یکی از سخت ترین مسیرهایی است که هر راننده ماشین آفرود با آن مواجه می شود. با این مهارت که جزء مهارت های رانندگی ماشین آفرود است از هر مسیری با شاخه های افتاده درخت و گردنه های کوهستانی عبور می کنید.

مهارت های رانندگی ماشین آفرود و عبور از موانع طبیعی

مهارت های رانندگی ماشین آفرود و عبور از موانع طبیعی

ماشین کراس اوور در عبور از موانع طبیعی با مشکلاتی مواجه می شوند، ولی خودروهای آفرود با توانایی ها و قابلیت هایی که در آن ها استفاده شده می توانند از همه مسیرها عبور کنند. ارتفاع بلند ماشین به شما کمک می کند تا بتوانید این مهارت را به اثبات برسانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.