تفاوت دوچرخه‌های مسابقه‌ای با دیگر دوچرخه‌ها

تفاوت دوچرخه های مسابقه ای با دیگر دوچرخه ها

تفاوت دوچرخه های مسابقه ای با دوچرخه های معمولی

دوچرخه های مسابقه ای با نام دوچرخه های کورسی نیز شناخته می شوند. این مدل از دوچرخه ها دارای تفاوت های بارزی با دوچرخه های معمولی می باشند.  هدف از طراحی دوچرخه های کورسی مسابقه ای، سرعت می باشد.

برای خرید دوچرخه های شهری میتوانید در سایت شادران اقدام به خرید اینترنتی دوچرخه کنید!

در این مسابقه ها دوچرخه سواری که با سرعت بیشتری حرکت کند و بتواند زود تر از دیگران به خط پایان برسد، برنده می شود. در نتیجه این دوچرخه ها باید به نحوی طراحی شده باشند که بتوانند بیشترین و حداکثر سرعت را داشته باشند. یکی از مواردی که به عنوان تفاوت بین این دوچرخه ها و دوچرخه های معمولی مشاهده می شود؛ تایر این نوع دوچرخه است که دارای تایر با پهنای نسبتا کم می باشد. برای خرید دوچرخه، نیاز به راهنمای خرید دوچرخه دارید.

دوچرخه های مسابقه ای

بر خلاف سایر دوچرخه ها که تایر نسبتا پهنی دارند. علت کم بودن پهنای این تایر ها، به سبب کاهش اصطکاک بین تایر و زمین می باشد. در نتیجه این کاهش اصطکاک، سرعت افزایش پیدا می کند. اما باید گفت این دوچرخه ها برای حرکت در مسیر های هموار و آسفالت مناسب هستند زیرا کم شدن پهنای  این تایر ها سبب شده که دوچرخه ها حساس تر باشند. علاوه بر این، یکی دیگر از تفاوت هایی که با دوچرخه های معمولی دارند این است که فرمان آن ها پایین تر از جای معمول قرار گرفتند. زیرا در این صورت، دوچرخه سوار برای گرفتن فرمان بر روی دوچرخه خم می شود. با خم شدن دوچرخه سوار بر روی دوچرخه، بین بدن او و هوا، کم تر اصطکاک ایجاد می شود. در این صورت سرعت دوچرخه سوار افزایش  پیدا می کند.

وزن دوچرخه های مسابقه ای

یکی دیگر از تفاوت های این دوچرخه ها با دوچرخه های معمولی، وزن آن ها می باشد.  وزن دوچرخه های مسابقه ای باید کم تر از سایر دوچرخه ها باشد. این گونه دوچرخه سوار هنگام مسابقه انرژی کم تری را مصرف می کند. در نتیجه می توان گفت با کاهش انرژی مصرفی برای برای پیش بردن وزن دوچرخه، سرعت دوچرخه افزایش پیدا می کند.

دوچرخه کوهستانی مخصوص مسابقه

دوچرخه های کوهستانی کخ مخصوص مسابقه اند یکی دیگر از مدل های دوچرخه هستند. این دوچرخه های باید دوچرخه های معمولی کاملا متفاوت هستند. همچنین می توان گفت دوچرخه های کوهستان مسابقه ای با دوچرخه های جاده ای مسابقه ای نیز متفاوت هستند. این دوچرخه ها دارای تایر نسبتا پهنی هستند. زیرا برای حرکت در مسیر های ناهموار و خشن طراحی شده و استفاده می شوند. همچنین فنر های با کیفیتی دارند که بسیار مقاوم تر از فنر های دوچرخه های معمولی هستند. حفظ تعادل در هنگام دوچرخه سواری با دوچرخه های کوهستان، یکی از مهم ترین مواردی است که در مسابقات مورد هدف می باشد.

دوچرخه های مسابقه ای

دوچرخه های نمایشی

یکی دیگر از مدل های دوچرخه مسابقه ای می باشند. این دوچرخه ها اغلب دارای تایری پهن تری از دوچرخه های معمولی می باشند. همچنین وزن آن ها نیز کم تر است.

خرید دوچرخه مسابقه ای

این نوع دو چرخه ها تفاوت هایی با دوچرخه های معمولی دارند. اما با این وجود برای خرید یکی از آنها، باید از کارشناس های این موضوع کمک گرفت. زیرا در یک مسابقه علاوه بر اهمیت مهارت و آمادگی بدنی خود دوچرخه سوار، دوچرخه ای که سوار می شود نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. شما می توانید خرید را به صورت آنلاین و مجازی انجام بدهید. در خرید اینترنتی توانید؛ دوچرخه های مختلف را با یکدیگر بررسی کرده و مدل مناسب خود را انتخاب کنید سایت شادران این امکان را برای شما فراهم کرده است.

برای خرید دوچرخه های الکتریکی کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.