خرید دوچرخه شهری

خرید دوچرخه شهری

دوچرخه شهری یکی از انواع مدل های دوچرخه است. دوچرخه یکی از پرطرفدار ترین وسیله های نقلیه می باشد. دوچرخه ها علاوه بر کارایی خود، برای حمل و نقل از نقطه ای به نقطه دیگر، دارای مزیت های دیگری نیز هستند. استفاده از دوچرخه ها یا سایر مدل های دوچرخه به نوعی ورزش کردن محسوب می شود. افرادی که اضافه وزن دارند می توانند با استفاده از دوچرخه شهری بجای اتومبیل یا سایر وسیله های حمل و نقل عمومی، بیماری اضافه  وزن و چاقی خود را درمان کنند. همچنین باید گفت دوچرخه سواری، به طور کلی باعث بهبود شرایط فیزیکی می شود. در ادامه بیشتر در مورد دوچرخه‌های شهری توضیح می دهیم.

 

تفاوت دوچرخه شهری با دوچرخه کوهستان

دوچرخه شهری تفاوت هایی با دوچرخه کوهستان دارد. همان طور که گفته شد دوچرخه‌ها، دارای انواع متنوعی هستند. هر یک از این دوچرخه ها برای استفاده در مکان های مختلفی طراحی و تولید شدند. یکی از مهم ترین تفاوت هایی که دوچرخه‌های شهری با دوچرخه کوهستان دارد؛ تایر یا چرخ های این دوچرخه ها می باشد. دوچرخه‌های شهری دارای تایر ها یا چرخ های باریک تری، هستند. اما دوچرخه های کوهستان، تایر پهن تری دارند. تفاوت در شکل ظاهری این دو نوع دوچرخه، به سبب تفاوت در مکان استفاده از دوچرخه ها است. دوچرخه های شهری همان طور که از نام‌شان پیدا است؛ برای استفاده در فضای شهری طراحی شدند. منظور از فضای شهری، فضایی است که کف آن دارای آسفالت بوده و فاقد پستی و بلندی می باشد. اما دوچرخه های کوهستان که تایر یا چرخ‌های پهنی هستند؛ برای استفاده در فضای تپه ها طراحی شدند که سطح ناهمواری دارند. دوچرخه شهری دارای قیمت مناسب تری از دوچرخه کوهستان می باشد. می توان به نحوی دوچرخه های کوهستان را حرفه ای تر از دوچرخه های شهری دانست. به همین سبب قیمت دوچرخه های کوهستان، بالا تر می باشد.

نکاتی در مورد دوچرخه  شهری

استفاده از دوچرخه شهری، بسیار آسان است. افراد بسیار زیادی می توانند به راحتی از این وسیله نقلیه برای تردد های درون شهری استفاده کنند. برند های مختلفی اقدام به تولید انواع دوچرخه‌های شهری کردند. زیرا امروزه استفاده از این دوچرخه ها، به دلیل های مختلفی رایج شده است. ترافیک طولانی خودرو ها، سبب  شده تا افراد زیادی به وسیله های نقلیه کوچک رو بیاورند. در نتیجه بعضی ها دوچرخه را انتخاب کردند که به راحتی می توان با آن،  از بین ماشین ها عبور کرد یا این که از مسیر های طراحی شده برای دوچرخه ها به سرعت و بدون ماندن در ترافیک به محل مورد نظر رسید. همچنین استفاده از دوچرخه به کاهش آلودگی هوا نیز، کمک می کند. اما مهم ترین نکته ای که باید برای استفاده از دوچرخه‌شهری در نظر داشت؛ به کار بردن تجهیزات کامل ایمنی در هنگام تردد های درون شهری با دوچرخه است. زیرا حادثه هر لحظه ممکن است پیش بیاید. در نتیجه باید از تمامی وسایل ایمنی  در هنگام دوچرخه سواری درون شهری استفاده کرد. مهم ترین وسیله ایمنی که هرگز زمان استفاده از دوچرخه‌های شهری نباید استفاده از آن را فراموش کرد؛  کلاه ایمنی می باشد. همچنین یک دیگر از نکاتی که باید برای خرید دوچرخه به آن توجه نمود؛ سایز دوچرخه است.  سایز دوچرخه دقیقا باید متناسب با اندام شما باشد. در غیر این صورت استفاده از دوچرخه‌های شهری کار مشکلی خواهد بود.

مطالعه بیشتر: راهنمای خرید موتور شهری

خرید دوچرخه شهری به صورت آنلاین

سایت شادران امکان خرید آنلاین انواع دوچرخه‌های شهری را برای شما به وجود آورده است. شما می توانید به صورت اینترنتی از این فروشگاه مجازی،  اقدام به انتخاب دوچرخه مورد  نظر خود کرده و سپس آن را خریداری کنید. به سبب مزیت های خرید آنلاین دوچرخه‌های شهری، امروزه بسیاری از افراد این روش خرید را جایگزین شیوه های خرید قدیمی کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.