دوچرخه های کوهنوردی را بیشتر بشناسید

دوچرخه های کوهنوردی

دوچرخه های کوهنوردی یا همان دوچرخه های کوهستان،  یکی از مدل های دوچرخه می باشند. این دوچرخه ها برای حرکت در مسیر های ناهمواری مانند کوه و تپه طراحی شدند. به صورت کلی تر می توان گفت دوچرخه های کوهستان برای مسیر های ناهموار و خاکی طراحی و تولید می شوند.  این دوچرخه ها اغلب توسط افراد حرفه ای و برای طبیعت گردی و همچنین مسابقات استفاده می شود. دوچرخه های کوهستان، دارای فنر بوده و همچنین دنده ای می باشند. دوچرخه های کوهنوردی یا همان دوچرخه های کوهستان دارای انواع مختلفی هستند.

مقالات مرتبط:

راهنمای خرید دوچرخه

تفاوت دوچرخه های مسابقه ای با دیگر دوچرخه ها

دوچرخه های کوهنوردی را بیشتر بشناسید

انواع دوچرخه های کوهنوردی

دوچرخه های کوهنوردی،  دارای انواع متفاوتی هستند. کاربرد هر یک از این مدل های دوچرخه کوهستان با یکدیگر متفاوت است. این دوچرخه ها برای مسیر های متفاوتی تولید شده و کارایی ها و ویژگی های گوناگونی دارند. یکی از معروف ترین مدل های دوچرخه های کوهستان، دوچرخه کراس می باشد. دوچرخه های کراس کانتری،  نسبت به سایر مدل ها دوچرخه های کوهستان،  بیشتر برای مسیر هایی که ناهمواری کم تری دارند؛ استفاده می شوند. میزان بازی کمک فنر های جلو این دوچرخه ها حدود 10 تا 11 سانتی متر می باشد. در بعضی از مدل های دوچرخه کراس، این دوچرخه ها دارای کمک عقب هستند. اما بعضی از این نوع دوچرخه ها،  فاقد کمک عقب می باشند. این دوچرخه ها جز پرطرفدار ترین مدل های دوچرخه کوهستان می باشند. حتی افرادی غیر حرفه ای می توانند از بعضی مدل های این دوچرخه استفاده بکنند.

دوچرخه های کوهنوردی تریل

تریل، یکی دیگر از مدل های دوچرخه کوهستان می باشد. این دوچرخه ها بیشتر برای مسیر هایی که سر بالایی دارند استفاده می شوند. میزان بازی دو شاخ جلو یا همان کمک جلو این نوع از دوچرخه ها حدود 12 تا 13 سانتی متر می باشد. این دوچرخه ها می توانند گزینه مناسبی برای استفاده توسط افراد غیر حرفه ای، باشند. دوچرخه های کوهستان تریل راحت تر از دوچرخه های کراس هستند و می توان گفت در مسیر های ناهموار تری می توان از آن ها استفاده نمود در حالی که تعادل به خوبی حفظ می شود.

دوچرخه های کوهنوردی را بیشتر بشناسید

سایر مدل های دوچرخه کوهنوردی

دوچرخه های کوهنوردی که تا این جا بررسی شد؛ بیشتر برای حرکت در مسیر های سربالایی مناسب بودند. این دوچرخه ها برای رکاب زدن و همچنین حفظ تعادل مناسب هستند. اما سایر دوچرخه های کوهستان که بررسی می کنیم؛ جز دوچرخه هایی هستند که بیشتر برای مسیر های سرازیری مناسب می باشند. دوچرخه های اندرو یکی از مدل هایی دوچرخه کوهستان هستند که میزان بازی  دو شاخ جلو آن ها حدود 16 تا 17 سانتی متر می باشد.  این دوچرخه ها دارای کمک های عقب نیز هستند. دوچرخه دانهیل دارای بازی دو شاخ به میزان حدود 20 سانتی متر می باشند. این دوچرخه ها برای  پایین آمدن از کوه و همچنین برای مسیر های بسیار سخت و خشن طراحی شدند. استفاده  از این نوع دوچرخه های کوهنوردی، فقط باید توسط افراد حرفه ای انجام بشود. زیرا این سبک از دوچرخه سواری کوهستان، دارای خطر بالایی می باشد. دوچرخه فت بایک یکی دیگر از مدل های دوچرخه کوهستان هستند. این مدل از دوچرخه  های کوهستان دارای تایر های نسبتا پهنی می باشند که حرکت دوچرخه را در مسیر هایی مانند ساحل و یا بر روی برف ممکن می کند.

خرید دوچرخه های کوهنوردی

شما می توانید مدل های مختلف را، به صورت اینترنتی و مجازی خریداری کنید. سایت شادران امکان خرید مجازی مدل های مختلفی دوچرخه کوهستان را برای شما فراهم نموده است. خرید مجازی دوچرخه های کوهستان نسبت به خرید حضوری این دوچرخه ها،  از مزیت های بیشتری  مانند تنوع بیشتر محصولات و قیمت مناسب دوچرخه ها، برخوردار است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.