راهنمای خرید اسکوتر برقی

رای توضیح در مورد اسکوتر برقی، باید ابتدا در مورد تاریخچه این وسیله توضیح بدهیم. اسکوتر‌های برقی قدمت بسیار زیادی ندارد. ابن وسیله برای اولین بار در سال دو هزار و چهارده میلادی وارد بازار شد. چین اولین کشوری بود که؛ از اسکوترهای برقی رو نمایی نمود. این اسکوتر به سرعت توانست، در بازار های کشور چین مطرح شود. بعد از این که تعداد بسیار زیادی از مردم چین از اسکوتر برقی استقبال کردند؛  این وسیله در  کشور های دیگر نیز مورد توجه و استقبال قرار گرفت. به طوری که بعد از چین، کشور ایالات متحده آمریکا نیز، شروع به تولید اسکوتر‌های برقی کرد. این وسیله از سال 2014 تا به امروز در همه کشور‌ها از جمله ایران مورد توجه قرار گرفته است.

اسکوتر برقی

اسکوتر برقی، دارای سیستم بسیار پیچیده‌ایی می باشد. این وسیله هر چند ظاهر بسیار ساده ایی دارد؛ اما از سنسور های خاصی در آن استفاده شده است. اسکوتر های برقی دارای یک محور هستند؛ که چرخ‌های نسبتا بزرگی در دو طرف این محور قرار گرفتند. نیروی الکتریکی، سبب حرکت اسکوتر‌های برقی می‌شود. این اسکوتر ها، دارای پدالی برای گاز یا ترمز نمی باشند. اما می توان سرعت را، به کمک اسکوتر های برقی کنترل کرد. همچنین می توان گفت؛ اسکوترهای برقی دسته ای برای قرار کردن دست ها ندارند. اما مانند سایر وسیله های نقلیه می‌توان جهت حرکت اسکوتر های برقی را هدایت کرد. در ادامه بیشتر،  در مورد نحوه عملکرد اسکوتر‌های برقی توضیح می‌دهیم.

نحوه عملکرد اسکوتر برقی

نحوه  عملکرد اسکوتر برقی، چندان پیچیده نیست. اسکوترهای برقی مانند سایر وسیله های نقلیه، قابلیت کنترل سرعت و همچنین کنترل جهت دارند. اما نحوه کنترل سرعت و همچنین کنترل جهت در اسکوترهای برقی، با سایر وسیله ها تفاوت اساسی دارد. اسکوتر‌های برقی، به کمک سنسور ها به کار رفته در آن کنترل می شود. در قسمتی که پا ها در آن قرار می گیرد؛ سنسور هایی وجود دارد. مقدار فشار وارد شده توسط پا، سبب تغییر سرعت در اسکوترهای برقی می شود. به طوری که اگر فشار پا بیشتر شود؛ سرعت حرکت اسکوتر های برقی بیشتر خواهد شد.

مطالعه بیشتر: آشنایی با موتورسیکلت کویر

همچنین می توان گفت با فشار دادن پا ها به عقب، یعنی فشار وارد کردن توسط پاشنه پا می توان از سرعت حرکت اسکوتر‌های برقی کاست. این کاهش سرعت، می تواند سبب ترمز و ایستادن اسکوترهای برقی نیز بشود. به غیر از این مورد که درباره آن توضیح داده شد؛ سنسور های اسکوتر برقی، برای کنترل جهت این دستگاه نیز به کار می روند. به نحوی که فشار پا به سمت راست، می تواند سبب حرکت دستگاه به سمت راست شده و وارد کردن فشار به سمت چپ، می توانند سبب حرکت دستگاه به سمت چپ شود. کنترل کردن اسکوتر‌های برقی چندان پیچیده و مشکل نیست. بعد از مدتی کار کردن با اسکوترهای برقی، می توان به راحتی از آن ها استفاده کرد. برای این که بتوان به طور حرفه ایی از اسکوتر های برقی استفاده نمود؛ اول باید مدتی را برای حرکت با این وسیله تمرین کرد.

نکاتی درباره اسکوتر‌های برقی

اسکوترهای برقی، به کمک نیروی موجود در باطری حرکت می کنند. باطری الکتریکی این اسکوتر ها، قابل شارژ هستند. شرکت های مختلفی در دنیا اقدام به تولید اسکوتر برقی کردند. هر یک از اسکوتر های تولید شده؛ دارای مشخصات و ویژگی های متفاوتی هستند. به عنوان مثال حداکثر سرعت اسکوترهای برقی، با یکدیگر متفاوت است. همچنین اسکوترهای برقی تولید شده توسط شرکت های مختلف، باتری های متفاوتی دارند. بعضی از اسکوتر ها، باتری هایی دارند که قابلیت استفاده از این اسکوتر ها را برای مسافت ها طولانی به وجود می آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.