فرق دوچرخه دنده ای با ساده

فرق دوچرخه دنده ای با ساده

آشنایی با دوچرخه دنده ای

برای این که فرق دوچرخه دنده ای با ساده مشخص شود؛ باید دانست منظور از دوچرخه دنده‌ای چه نوع دوچرخه هایی هستند.

اگر بخواهیم به زبان ساده توضیح بدهیم باید گفت دوچرخه های دنده ای، دوچرخه های هستند که در  سیستم خود  نیرویی که دوچرخه سوار از طریق رکاب زدن ایجاد می کند را به کمک دنده ها به چرخ ها، منتقل می کنند. اما دوچرخه های ساده، چرخ دنده نداشته و نیروی که در اثر رکاب زدن دوچرخه سوار ایجاد می شود را، مستقیما برای چرخش چرخ ها و حرکت دوچرخه استفاده می کنند. اما وجود چرخ دنده در دوچرخه های دنده ای می تواند سبب شود که این مدل از دوچرخه ها، تفاوت های دیگری نیز با دوچرخه های ساده داشته باشند.

دوچرخه های دنده ای، حرفه ای تر از دوچرخه های ساده می باشند. با وجود دنده ها، می توان نیروی ایجاد شده از طریق رکاب را، کنترل کرد. به غیر از دوچرخه های حرفه ای مانند دوچرخه های کوهستان، امروزه اغلب دوچرخه های شهری خوب نیز، دنده دارند. زیرا با وجود دنده ها می توان مسیر های سربالایی را، بهتر و راحت تر پیمود و انرژی کم تری مصرف کرد. دوچرخه های دنده ای می توانند تعداد دنده های مختلفی داشته باشند.

 

 

"پیشرفته

 

همچنین در وبلاگ شادران بخوانید:

نقش دنده در دوچرخه

دنده ها در دوچرخه می توانند سبب ایجاد سرعت های متفاوت از یکدیگر شوند. دوچرخه دنده‌ای، دوچرخه‌ای است که با توجه به تعداد دنده‌های خود،  سرعت های متفاوت، می تواند داشته باشد. به عنوان مثال دوچرخه هایی که 3 دنده دارند؛ می توانند 3 سرعت متفاوت داشته باشند. برای حرکت در مسیر های ناهموار مانند شیب هایی به سمت بالا یا شیب هایی به سمت پایین، می توان با تنظیم دنده، به راحتی از دوچرخه استفاده نمود.

دوچرخه های مختلف، می توانند تعداد دنده های متفاوتی داشته باشند. بسته به مدل دوچرخه و همچنین میزان حرفه‌ای بودن دوچرخه دنده‌ای، تعداد دنده های آن، می تواند بین 1، 3، 18، 21، 24 و یا 27 تا باشد. البته تعداد دنده ها می تواند تغییر کند. می توان با شیفتر، دنده ها را تعویض کرد. البته باید این نکته را دانست که چه زمانی دنده را تعویض کرد. به عنوان مثال، تصور کنید دارید با دنده شماره 2 مسیر سربالایی را طی می کنید.

احتمالا رکاب زدن با این دنده کار سختی خواهد بود. در این صورت می توان با تعویض دنده و قرار دادن آن بر روی دنده یک، سرعت دوچرخه را افزایش داد و رکاب زدن را آسان تر کرد. علت این مسئله کوچک بودن قطر چرخ دنده شماره یک می باشد.

زمانی که قطر چرخ دنده کوچک تر باشد؛ زمان کم تری برای چرخش آن و انتقال انرژی توسط آن به چرخ های دوچرخه مصرف می شود. این گونه رکاب زدن آسان تر شده و در نتیجه با افزایش تعداد رکاب زدن ها در دقیقه، سرعت دوچرخه های دنده ای نیز افزایش قابل توجه ای پیدا می کند.

دوچرخه 3 دنده

دوچرخه 3 دنده

 

خرید دوچرخه دنده ای

سایت شادران امکان خرید اینترنتی دوچرخه دنده  ای را برای شما فراهم کرده است. اغلب برند ها و کارخانه های معتبر، مدل ها و انواع مختلفی از  دوچرخه دنده‌ای را تولید کرده و به فروش می رسانند.  برای خرید این مدل از دوچرخه‌های دنده ای، می توانید به جای شیوه قدیمی خرید، یعنی خرید حضوری، اقدام به خرید مجازی  و اینترنتی بکنید. البته بهتر است قبل از خرید دوچرخه‌های دنده ای، نکته هایی را در نظر داشته باشید. در نظر گرفتن نکته هایی مانند؛ نیاز دقیق خود، قیمت مورد نظر و همچنین سایر مسائل، می تواند به شما کمک کند تا خرید بهتری داشته باشید.

 

"<yoastmark

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.