فنربندی در کاسکت برای محافظت از سر موتورسواران

فنربندی در کاسکت برای محافظت از سر موتورسواران

فنربندی در کاسکت برای محافظت از سر موتورسواران

 

آیا درباره کلاه ایمنی یا کاسکت اطلاعات کافی دارد؟ آیا به مشخصات کلاه ایمنی فکر کرده اید؟

اگر میخواهید راجب کلاه ایمنی اطلاعات زیادی داشته باشید  پیشنهاد میکنیم این مطالب را تا آخر مطالعه کنید.

کلاه کاسکت

امروزه از طریق تلویزیون یا فضای مجازی شنیده اید که موتورسواری در هنگام تصادف  دچار آسیب های شدید جسمی شده است که طبق بررسی ها اگر این موتورسوار از کلاه ایمنی استفاده می کرد کمتر دچار آسیب می شد.

طبق آمار بدست آماده حدود ۷۰ درصد از موتورسواران که در تصادف کشته می شوند از ناحیه سر آسیب می بینند.

توصیه ما به شما این است که سعی کنید در بیشتر مواقع از کلاه ایمنی استفاده کنید تا کمتر دچار آسیب و صدمه شوید.

 

نحوه عملکرد کاسکت

کلاه ایمنی یا کاسکلت در مواقعی که اتفاقی برایتان می افتد سبب کاهش نیرو یا ضربه وارد شده به سر می شود.

کلاه ایمنی سبب میشود که نیروی وارده در سطح بیشتری پخش شود به همین دلیل نیروهای وارده در قسمت خاصی از جمجمه متمرکز نشوند.

کاسکت بین مانع خارجی و سر مانند یک محافظ عمل می کند و از برخورد مستقیم بین آن ها جلوگیری می کند.

 

موتورسواری دارای کلاه ایمنی   

موتورسواری دارای کلاه ایمنی

 

همچنین در وبلاگ شادران بخوانید:

تازه های دنیای موتورسیکلت | قسمت 2

راهنمای خرید وسایل جانبی موتور سیکلت

موتور سیکلت انژکتوری نامی CG125

معرفی انواع کمک موتور سیکلت

راهنمای خرید دوچرخه

 

اجزای تشکیل دهنده کلاه کاسکت

  • پوسته

این بخش از کلاه ایمنی از یک پوشش خارجی محکم ساخته شده است هنگامی که ضربه ای محکم و با شدت بسیار زیاد بر کلاه وارد می شود، سبب می‌شود  ضربه در سطح وسیع تری پخش شود و از شدت نیروی وارد به سر کم شود .

جنس پوسته سخت و بسیار محکم‌ می باشد اما کلاه ایمنی طوری طراحی شده است  که در صورت برخورد با اجسام بسیار کوچک و بزرگ و اجسام بسیار تیز همچنان نیز از سر محافظت می کند

  • لایه ضربه گیر

یکی دیگر از بخش های سازنده کلاه ایمنی لایه ضربه گیر می باشد این لابه از مواد نرم و قابل فشرده ساخته شده است.

در این بخش معمولا از پلی استر منبسط شده یا از یونولیت استفاده شده است. کارشناسان دلیل استفاده از  یونولیت را، ‌قدرت بالای جذب آن عنوان کرده اند .

کارشناس می گویند یونولیت به دلیل داشتن خلل و فرج فراوان علاوه بر اینکه مانع انتقال ضربه می شود همچنین  ماده ای کاملا قابل اطمینان  و اعتماد برای تهویه هوا داخل کلاه می باشد.

روی یونولیت  از یک پارچه ای به عنوان روکش استفاده شده است  که از ایجاد حساسیت بر روی پوست، سر و صورت جلوگیری می کند.

پارچه داخل کلاه ایمنی به زیبای کلاه می افزاید.

  • لایه پوششی

یکی دیگر از بخش های سازنده کلاه ایمنی می توان به لایه پوششی اشاره کرد

داخلی ترین لایه کلاه،  لایه پوششی می باشد که یک لایه نرم است که در تماس با سر قرار دارد و موجب می شود سر به راحتی در داخل کلاه قرار بگیرد

  • سیستم نگهدارنده یا چانه بند

در داخل کلاه ایمنی، بندی وجود دارد که کلاه را با آن به سر میبندند.

چانه بند با هدف حفظ کلاه ایمنی روی سر  طراحی شده است و باید به طرز صحیحی بسته شود.

  • طلق کلاه

یکی دیگر از قطعات که در ساخت کلاه باید از توجه کرد

طلق می باشد که ضریب  شفافیت بسیار بالایی دارد و استاندارد انتخاب مواد پلاستیکی از سوی کارشناس ۸۵ درصد تعیین شده است.

طلق کلاه ایمنی و شیشه جلوی اتومبیل باید در مقابل هر ضربه و خراشی مقاوم باشد.

کلاه کاسکت دارای سایز بندی متفاوتی است که این سایز بندی به شرح زیر می باشد:

  • کلاه ایمنی با سایز ۵۸۰ تا ۶۵۰میلی متر XL_XXL
  • کلاه ایمنی با سایز متوسط ۵۶۰ تا ۵۸۰ M
  • کلاه ایمنی با سایز کوچک ۵۴۰ تا ۵۶۰ میلی مترS

انواع کلاه های ایمنی موجود در بازار

  • کلاه ایمنی Open Face
  • کلاه ایمنی Full face
  • کلاه ایمنی Dual Sport Helmets

 

 

کاسکت

کاسکت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.