ماشین مدل آفرود را بیشتر و دقیق تر بشناسیم

ماشین مدل آفرود را بیشتر و دقیق تر بشناسیم

یکی از خصوصیات ماشین مدل آفرود این است که می توانید با آن به دل جاده بزنید و ماشین خم به ابرو نمی آورد. مقاوم بودن نسبت به شرایط جاده های بی آسفالت، کوهستان و جاده موجب می شود که ماشین مدل آفرود نسبت به خودروهای مدل های سدان، هاچ بک، لیموزین، رودستر، کابریولت چند سر و گردن بالاتر باشد.

البته شاید در نظر اول، خودروهای کراس اوور و کامیون هایی با پیشرانه 4WD مانند ماشین مدل آفرود عمل کند ولی در واقع چنین نیست و چرخ های ماشین در بیابان ها زیر شن و ماسه مدفون می شود. حال با این حال چطور می توان مشخصات ماشین بیابانگرد را تشخیص داد.

ماشین مدل آفرود مرسدس بنز G-FORCE

ماشین مدل آفرود مرسدس بنز G-FORCE

ویژگی های ماشین مدل آفرود

  • قدرت بالای کششی

اولین مشخصه ماشین های مدل آفرود این است که قدرت کشش لاستیک های ماشین مدل آفرود ، محدود بوده و طوری طراحی شده اند که خودروی شما را روی سطح جاده نرم و مقاوم نگه دارند.

همچنین در وبلاگ شادران بخوانید:

بهترین ماشین های آفرود خارجی 2021

بهترین ماشین های آفرود ایران را بشناسیم

راهنمای خرید اتومبیل های آفرود

نمایندگی آمیکو، شاد خودرو آساک و خرید آنلاین خودرو با قیمت مناسب

 

اولین کاری که لازم است انجام دهید این است که از تایرهای ضد گل و لای با شیارهای بزرگ استفاده کنید. ماشین مدل آفرود با این تایر می تواند بر تمامی موانع طبیعی غلبه کرده و به مسیر خود ادامه دهد. ترمز گرفتن و گاز دادن با این تایرها راحت خواهد بود. ماشین بیابانگرد با این تایر می تواند به راحتی در جاده حرکت کند. لاستیک هایی با شیار بزرگ و به طور مثال گودریچ برای حرکت در جاده و بیابان مناسب هستند. این لاستیک ها نسبت به ضربه و سوراخ شدگی مقاوم است.

  • سیستم پیشرانه 4WD

سیستم های پیشرانه 4WD, AWD بهترین سیستم های پیشرانه ای هستند که در اکثر ماشین های بیابان گرد به کار گرفته شده تا بتواند در جاده های سنگلاخی و کوهستان و بیابان به راحتی حرکت کند. ماشین می تواند با این سیستم در هر سرعتی به راحتی گردش کرده و تمامی چرخ ها در اختیار راننده بوده و کنترل راحت ماشین چیزی است که همه رانندگان دوست دارند آن را تجربه کنند.

ماشین مدل آفرود شورولت Colorado ZR2

ماشین مدل آفرود شورولت Colorado ZR2

  • قفل مرکزی دیفرانسیل 4WD

با این سیستم می توانید محور جلو یا عقب را قفل کرده و نیروی حرکتی را به چرخ های مورد نظر منتقل کرده تا خودرو بتواند به مسیر خود ادامه دهد. قدرت وارد شده مساوی خواهد بود و هر دو چرخ با نیروی بیشتری می چرخند.

سیستم های پیشرانه 4WD , AWD در ماشین مدل آفرود  باعث حرکت راحت تر خودرو خواهد شد. مشتریان به محض متوجه شدن قضیه، نسبت به خریداری ماشین بیابانگرد تمایل نشان خواهند داد.

تفاوت سیستم های پیشرانه  AWD , 4WD

گشتاور ماشین مدل آفرود با 4WD کمتر است و در واقع برای کنده شدن ماشین از نقطه ثابت تمامی نیروی حرکتی به یک چرخ متمرکز می شود. ماشین بیابانگرد که در گل و یخ و برف گیر کرده برای رهایی از این تله با سیستم پیشرانه AWD، راننده می تواند از روش بالایی استفاده کند، ولی در خودروهایی با 4WD می توان یکی از محورهای جلو یا عقب را قفل کرده و نیروی را به هردو چرخ منتقل کرد.

ماشین مدل آفرود فورد RANGER TREMOR

ماشین مدل آفرود فورد RANGER TREMOR

  • عبور از موانع

بدترین اتفاق در مورد  ماشین بیابانگرد ، گیر کردن آن در پستی و بلندی های مسیر حرکتی آن است. رهایی از خودرو از این تله بهترین خبر خوبی است که راننده می تواند آن را حس کند. راننده می تواند با حرکت و شکستن زاویه حرکتی از این تله عبور کرده و به مسیر خود ادامه دهد.

با حرکت دادن چرخ های جلویی و عقبی و قفل مرکزی دیفرانسیل می توان از چنین موانعی عبور کرد. هر چقدر که مساحت تله ای بزرگتر باشد خودرو می تواند به راحتی از آن عبور کند.

در صورتی که ماشین مدل آفرود تایرهای بزرگ تر و سیستم تعلیق بلندتری داشته باشد می تواند به راحتی از این موانع عبور کند. متناسب با اندازه خودرو می توان بهترین تصمیم را گرفت.

  • جعبه دنده قدرتمند

جعبه دنده با سرعت های متفاوت، بازوی قدرتمند ماشین بیابانگرد محسوب می شود. در سرعت های پایین، قدرت ماشین بیابانگرد چند برابر می شود. ماشین بیابانگرد با سرعت های پایین می تواند از اکثر موانع طبیعی جاده عبور کند. ماشین مدل آفرود با گیربکس و سیستم 4WD می تواند در مسیرهای جنگلی و بیابانی، کوهستانی و سنگلاخی نسبت به سدان، قدرتمند ظاهر شده و به راحتی به مسیر خود ادامه دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.