موتور سیکلت چیست

موتور سیکلت چیست

انواع موتور سیکلت

در مورد موتور سیکلت باید گفت؛ این وسیله نقلیه، یکی از پرطرفدار ترین وسیله های نقلیه می باشد. این وسیله نقلیه در اواخر قرن نوزدهم میلادی اختراع شده است. اولین کشوری که در آن یک موتور ساخته شده است؛ کشور آلمان می باشد. در سال هزار و هشتصد و هشتاد و پنج، یک فرد آلمانی اولین موتور را ساخت. موتور های سیکلت، طبق تعریف ایران به عنوان وسیله نقلیه موتوری شناخته می شوند که می توانند دو، سه یا چهار چرخ داشته باشند. موتور سیکلت‌ها، به چند دسته تقسیم می شوند. این وسیله نقلیه را می توان بر اساس شیوه های گوناگونی تقسیم بندی کرد. در ادامه به چند مورد از تقسیم بندی های این وسیله نقلیه اشاره می کنیم.

 

گروه L1e، موتور گازی دو چرخ

این دسته در واقع جز قدیمی ترین دسته های موتور هامی باشد. موتور های دوچرخ گازی، امروزه  جای خود را به مدل های جدید تر از موتور ها داده اند.

گروه L2e، موتور سیکلت سه چرخ

یکی دیگر از مدل های موتور سیکلت، موتور های سه چرخ هستند.  این مدل از موتور ها، طبق استاندارد موجود در ایران نباید سرعت بیشتر از 45 کیلومتر بر ساعت داشته باشند. همچنین حجم سیلندر  ها نیز نباید بیشتر از 50 سانتی متر مکعب باشد. البته در موتور های الکتریکی که سه چرخ هستند، باید توان موتور های سیکلت سه چرخ بیشتر از 4 وات نباشد.

همچنین در وبلاگ شادران بخوانید:

اصول نگهداری موتور سیکلت

راهنمای خرید دوچرخه

راهنمای خرید موتور برای افراد مختلف

فروش اینترنتی موتور چهار چرخ

آشنایی با نحوه ترمز گیری با موتور سیکلت

 

گروه L3e، وسیله نقلیه دو چرخ

این گروه موتور های سیکلت، در واقع مربوط به همان دسته از موتور های سیکلت می باشد که به صورت کلی با این عنوان شناخته می شوند. وسیله های نقلیه دو چرخی که با نیروی سوخت های فسیلی مانند بنزین کار می کنند. البته موتور های سیکلت، از نظر نوع سوخت خود دچار تغییر  هایی شدند.

 

"<yoastmark

 

موتور های سیکلت برقی

موتور ها وسیله های نقلیه ای هستند که از آن ها برای تردد های درون شهری، جاده ای و مسابقه ای استفاده  می شود. موتور ها از نظر تعداد چرخ، به گروه های مختلفی تقسیم می شدند که توضیح دادیم. اما می توان گفت موتور ها، می توانند از نظر انرژی که مصرف می کنند نیز تقسیم بندی می شوند. موتور های سیکلت قدیمی، فقط از انرژی سوخت های فسیلی استفاده می کردند. اما امروزه بعضی از موتور ها از انرژی الکتریکی نیز استفاده می کنند. موتور های برقی، جز جدید ترین موتور ها هستند.

 

موتور های چهار چرخ

دسته دیگری از موتور های سیکلت، موتور های چهار چرخ هستند. این وسیله نقلیه، دارای چهار چرخ بوده و یک وسیله نقلیه تفریحی و مناسب آفرود می باشد. این دسته از موتور ها برای تردد های درون شهری مناسب نمی باشد. در هیچ کدام از کشور های جهان،  از موتور های چهار چرخ برای تردد های درون شهری استفاده نمی شود. موتور های چهار چرخ، معمولا سرعت بسیار بالایی ندارند و دارای کمک فنر های قوی هستند. به همین دلیل از این موتور ها برای آفرود و عبور از محل هایی که پستی و بلندی دارند؛ استفاده می شود.

خرید موتور سیکلت

برای خرید موتور سیکلت، باید به نکته هایی توجه نمود. موتور، وسیله های نقلیه می باشند که باید برای خرید آن ها، به حداکثر سرعت مورد نیاز، شتاب و همچنین سیستم ترمز ها توجه کرد. همچنین باید به سایر مشخصات فنی موتور ها در هنگام خرید نیز توجه نمود. برای خرید موتور ها می توان از طریق اینترنتی و فضای مجازی اقدام به انجام این کار کرد. خرید اینترنتی موتور به سبب مزیت های فراوانی که دارد جایگزین شیوه های قدیمی خرید شده است.

 

 

 

 

خرید موتور

خرید موتور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.