موتور کروز چیست بیشتر آن را بشناسید

موتور کروز

موتور کروز، کلاس ویژه ای از موتور سیکلت های می باشد. موتور سیکلت کروز یکی از کلاس های بسیار پرطرفدار بین علاقمندان موتور سیکلت است. حتی افرادی که به این وسیله نقلیه  علاقه خاصی ندارد؛ به دلیل ظاهر خاص موتور سیکلت کروز به این نوع از موتور سیکلت ها، علاقه نشان می دهند. موتور سیکلت هایی که در کلاس کروز تولید می شوند؛ برای مسیر های طولانی مدت مانند مسافت های بین دو شهر طراحی و تولید می شوند. این موتور ها به سبب طراحی بسیار ویژه خود،  به گونه ای هستند که در طی راندن موتور سیکلت، راننده کمتر خسته می شود. شاسی موتور سیکلت یکی از قطعه های فنی بسیار مهم در موتور سیکلت می باشد.

شاسی موتور سیکلت ها در واقع فنر هایی هستند که سبب می شوند؛ موتور سیکلت در هنگام عبور از پستی بلندی ها کمتر آسیب دیده و تعادل موتور سیکلت و راننده آن از بین نرود. هنگام عبور از پستی بلندی ها مانند سرعت گیر یا چاله هایی که ممکن است در مسیر وجود داشته باشد؛ به موتور سیکلت ضربه هایی وارد می شود. به سبب تکان های که ایجاد می شود راکب موتور، احساس خستگی می کند. اما در موتور سیکلت های کروز، شاسی ها به اصطلاح نرمی وجود دارد که از خستگی راکب موتور سیکلت جلوگیری می کند. همچنین موتور سیکلت کروز، معمولا دارای لاستیک های پهنی می باشد. این ویژگی نیز،  به هدف کلی موتور سیکلت های کروز که راندن طولانی مدت است؛  کمک می کند. در ادامه به چند مورد از موتور سیکلت های کروز اشاره می کنیم .

موتور کروز چیست بیشتر آنرا بشناسید

مقالات مرتبط:

آشنایی با موتور های سنگین

آشنایی با حجم موتور در موتور سیکلت

موتور سیکلت رگال فالکن

موتور کروز مدل ها و نمونه های بسیار مختلفی دارد. موتور سیکلت های رگال فالکن  یکی از موتور سیکلت های کروز می باشد که بسیار پرطرفدار است. این موتور سیکلت کروز جز معدود موتور سیکلت های کروزی می باشد که در ایران به صورت رسمی پلاک شده و اجازه تردد در جاده های بین شهری را دارد. موتور سیکلت کروز فالکن، دارای حجم 250 سی سی می باشد. در نتیجه با این حجم، می توان این موتور را به نحوی جز موتور های سنگین محسوب نمود. این موتور سیکلت ها  در کشور چین تولید می شوند. موتور سیکلت های رگال فالکن می توانند به حداکثر سرعت صد و سی کیلو متر بر ساعت برسند. این موتورسیکلت، دارای طراحی بسیار زیبا و مدرنی است. قیمت مناسب موتور سیکلت کروز فالکن، سبب شده این موتور،  جز یکی از اولین انتخاب های علاقمندان به موتور سیکلت کروز باشد.

موتور کروز چیست بیشتر آنرا بشناسید

 

موتور کروز آکویلا

موتور کروز آکویلا یکی دیگر از مدل های موتور سیکلت موجود در بازار ایران می باشد. این موتور سیکلت، نسبت به فالکن از مزیت های بسیار بیشتری برخوردار است.  موتور سیکلت آکویلا محصول کشور کره جنوبی می باشد. هیوسانگ آکویلا دارای توان بیست و شش اسب بخار می باشد. حجم موتور، این موتور سیکلت نیز مانند فالکن 250 سی سی می باشد. اما یکی از مهم ترین تفاوت های موتور سیکلت کروز آکویلا با موتور رگال فالکن،  حداکثر سرعت این دو موتور می باشد. موتور سیکلت های آکویلا دارای حداکثر سرعت 170 کیلومتر بر ساعت می باشند. این موتور سیکلت دارای طراحی زیبا وخاصی می باشد. همچنین سیستم ترمز این موتور ها، پیشرفته و بسیار مجهز است. موتور سیکلت های کروز آکویلا، دارای شاسی های نرمی هستند که سواری با این موتور سیکلت ها را برای طولانی مدت راحت می کند.

خرید موتور کروز

شما می توانید موتور کروز را، به صورت آنلاین و مجازی خریداری کنید. این روش بسیار راحت تر از خرید حضوری می باشد. همچنین می توانید؛ موتور سیکلت های کروز مختلف را با یکدیگر مقایسه کرده و آن ها را با قیمت مناسبی خریداری کنید. سایت شادران این امکان را برای شما فراهم کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.