نقاط ضعف موتور سیکلت وسپا

نقاط ضعف موتور سیکلت وسپا

آشنایی با موتور سیکلت وسپا

موتور سیکلت وسپا، یکی از برند های موتور سیکلت می باشد. این برند  ایتالیایی، نسبتا قدیمی بوده و از قرن بیستم میلادی کار تولید موتور سیکلت ها را شروع نموده است. موتور سیکلت های وسپا، اولین بار در ایتالیا تولید شدند و بعد از آن به سایر نقاط دنیا، صادر شدند. این موتور سیکلت ها، دارای ظاهری متفاوت با موتور سیکلت های قبلی بودند. موتور سیکلت های وسپا،  به شکلی طراحی شدند که به آن ها اسکوتر گفته می شد. در این موتور سیکلت ها، پا بر روی صفحه ای قرار می گیرد و زین سطح صافی دارد. این موتور  سیکلت ها برای استفاده های درون شهری  تولید و طراحی شدند.

باید گفت این موتور سیکلت ها  که چنین ظاهری دارند؛ برای استفاده های بیرون شهر اصلا مناسب نیستند. می توان گفت این یکی از مهم ترین معایبی است که، موتورهای وسپا دارد. همچنین طراحی ظاهری وسپا، به نحوی است که راننده موتور سیکلت و سرنشین های آن، هنگام سوار شدن بر روی موتور، چندان احساس هیجان ندارند. معمولا کارشناس های فروش انواع موتور سیکلت توصیه می کنند اگر می خواهید هنگام موتور سواری، احساس هیجان داشته باشید از موتور سیکلت های وسپا که ظاهر اسکوتری دارند استفاده نکنید. همچنین باید گفت موتور های وسپا، به سبب طراحی ظاهری خود، فضای کافی برای سرنشین نفر دوم را ندارند.

این موتور سیکلت ها در سال های اولی که تولید شدند؛ موتور سیکلت های ارزان  و با قیمت مناسب بودند اما بعد از گذشت مدتی از موتور های ارزان، که مناسب تمامی اقشار جامعه بود تبدیل به موتورهای گران قیمت و لاکچری شدند. شرکت وسپا،  اقدام به تولید موتور های مختلف کرده که می توانند معایبی نیز داشته باشند؛ در ادامه بیشتر در این خصوص توضیح می دهیم.

 

موتور وسپا

موتور وسپا

 

همچنین در وبلاگ شادران بخوانید:

آشنایی با باطری موتور الکتریکی

موتور سیکلت چیست

موتور سیکلت برقی نیرو محرکه مدل EL-504

خرید موتور سیکلت های برقی یا الکتریکی

 معایب موتور وسپا

موتور سیکلت وسپا، مانند هر وسیله نقلیه دیگری در کنار ویژگی های مثبت، دارای معایبی نیز می باشد. در این بخش به چند مورد از ویژگی هایی که جز عیب ها و نقاط ضعف این موتور سیکلت ها محسوب می شوند؛ می پردازیم.

موتور سیکلت های وسپا، در ایتالیا تولید شده و به سایر نقاط دنیا، از جمله ایران صادر می شوند. متاسفانه به دلیل تحریمی که امروزه وجود دارد؛ خرید این موتور سیکلت های وارداتی ، مانند سایر موتور های وارداتی مشکل هایی دارد. یکی از مشکلاتی که در این خصوص هست؛ گران بودن و سخت پیدا شدن قطعات یدکی اصل این موتور سیکلت ها می باشد.

طبیعتا هر موتور سیکلتی ممکن است نیاز به تعمیر و تعویض بعضی از قطعه ها داشته باشد. اما قطعات یدکی موتور های وسپا به سختی پیدا شده و گران قیمت است. یکی دیگر از عیب ها و نقطه های ضعفی که این موتور  سیکلت ها دارند؛ این است که گران قیمت هستند. در مورد قیمت موتور سیکلت باید به نکاتی توجه نمود. یکی از مهم ترین مسائلی که در مورد قیمت موتور، باید به آن توجه کرد این است که، قیمت موتور سیکلت، متناسب با امکاناتی باشد که موتور دارد. در صورتی که قیمت موتور سیکلت متناسب با امکانات آن موتور نباشد؛ قیمت موتور گران محسوب می شود.

موتور سیکلت های وسپا نیز، دارای امکاناتی هستند اما می توان گفت این امکانات را می توان با قیمت متناسب تری نیز به دست آورد. همچنین باید گفت  هزینه های تعمیر و نگهداری  بعضی از مدل های موتور سیکلت های وسپا بسیار گران است. به عنوان مثال موتور وسپا، مدل پی ایکس جز این دسته هستند. هزینه تعمیر و نگهداری از آن ها تقریبا بالا است و برای کسانی که از موتور زیاد استفاده می کنند اصلا مناسب نیستند.

 

"

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.