بازار شادران
بازار شادران
بهترین خودروهای آفرود 2021 در ایران

بهترین خودروهای آفرود 2021 در ایران

اگر عاشق رانندگی در دل کوه‌ها، بیابان‌ها و جنگل‌های سرسبز ایران هستید، بد نیست با بهترین خودروهای آفرود موجود در بازار آشنا شوید که یاور مطمئن شما در این ماجراجویی‌های آفرودی خواهند بود.

همه خودروهای آفرودی دارای یک مشخصه مشترک هستند. آن‌ها فقط و فقط باید متعلق به کلاس SUVهای بزرگ باشند. خودروهای مخصوص طبیعت‌گردی لزوما از نوع چهار چرخ متحرک (اصطلاحا دو دیفرانسیل) هستند.

نیسان پاترول

نسل اول پاترول با کد شناسایی 4W60 از کلاس شاسی بلند سایز متوسط (البته به تعریف ژاپنی‌‌ها) در سال 1951 روانه خط تولید شد. این خودرو با ظاهری کپی شده از ویلیز MB و اندکی تغییرات ظاهری، ویژه بازار ژاپن به تولید رسید و همانند لندکروزر از پیشرانه خطی شش سیلندر بنزینی بهره می‌گرفت.

نیسان پاترول
نیسان پاترول

نیسان مدل پاترول را در نسل اول را به دلیل الهام گیری مستقیم از طراحی و مهندسی جیپ‌ ویلیز، با نام نیسان جیپ به تولید رساند اما از نسل دوم به بعد با نام جهانی پاترول در بیشتر بازارهای هدف خود عرضه کرد. در این میان به دلیل تولید این خودرو از زیر مجموعه داتسون، این خودرو با نام داتسون پاترول نیز در ژاپن عرضه شد.

کیا سورنتو

کیا حدود دو سال قبل از معرفی نسل چهارم سورنتو (اتاق MQ4)، تصمیم گرفت تا با عرضه فیس‌لیفت نسل سوم سورنتو (اتاق UM)، نسل سومش را با خاطره خوبی به پایان برساند. سورنتو UM نیوفیس در مدل 2018 به بازار جهانی عرضه شد و ما خیلی خوش‌شانس بودیم که سورنتو نیوفیس را با مدل 2018 در کشورمان دیدیم چرا که کیا در برخی بازارهای آسیایی و حتی اروپایی، این فیس‌لیفت را از مدل 2019 عرضه کرده بود. در سورنتو UM نیوفیس، جلوپنجره و سپر و رینگ‌ها مجددا طراحی شده‌اند.

کیا سورنتو
کیا سورنتو

کیا موهاوی

کمپانی خودروسازی کیا موتورز که تقریباً هم‌زمان با برخی از خودروسازان داخلی ما فعالیت خود را آغاز کرده است، طی دو دهه گذشته روند رو به ‌رشد چشم‌گیری سپری کرده و به سرعت خود را به سطح خودروسازان مطرح جهانی با یک صد سال سابقه نیز رسانده است. موهاوی پس از ورود به بازار ایران هم توانست نظر مصرف‌‌کنندگان را به خود جلب کند و طی سال‌‌های عرضه میزان فروش قابل توجهی داشته باشد. اما این شاسی‌ بلند به کار خود پایان داده و دیگر به کشور وارد نمی‌شود تا مدل‌های موجود در کشور آن تبدیل به یک انتخاب جذاب در بازار خودروهای کارکرده وارداتی شود.

کیا موهاوی
کیا موهاوی

هم‌چنین در وبلاگ شادران بخوانید:

معرفی پیکاپ جدید گریت وال کینگ کونگ کنن 2022

معرفی محبوب ترین خودرو شاسی‌ بلند در ایران

میتسوبیشی پاجرو

پاجرو از لحاظ استهلاک کم، استحکام و کیفیت بالای قطعات زبان‌زد خاص و عام است. این محصول ژاپنی با موتور 3.8 لیتری 6 سیلندره می‌تواند قدرتی معادل با 250 اسب بخار را از طریق گیربکس 5 سرعته (دنده‌ای) به چرخ‌ها منتقل کند.

میتسوبیشی پاجرو
میتسوبیشی پاجرو

نیسان رونیز

نیسان رونیز یک شاسی بلند آفرودی است که در فاصله سال‌های 1382 تا 1389 توسط پارس خودرو به تولید می‌رسید. این خودرو با نام‌های مختلفی در مناطق مختلفی از جهان عرضه شد. برای مثال آمریکایی‌ها آن را به نام نیسان اکسترا و چینی‌ها با نام نیسان پالادین می‌شناسند. با وارد شدن به کابین نیسان رونیز متوجه خواهید شد که این کابین تقریبا هیچ فرقی با نیسان پیکاپ ندارد. داشبورد طرحی کاملا قدیمی دارد و کاملا نشان می‌دهد که از طرح‌های دهه 90 میلادی است. آمپرها و غربیلک فرمان چهار شاخه نیز قدیمی، ساده و برای اکثریت فاقد هرگونه جذابیت هستند.

نیسان رونیز
نیسان رونیز

تویوتا اف جی کروزر

تویوتا اف جی کروزر
تویوتا اف جی کروزر

این مدل تویوتا نیز از پیشرانه 4 لیتری 6 سیلندره استفاده کرده و قدرت آن به 270 اسب بخار می‌رسد. موتور قدرتمند، دیفرانسیل مجهز به قفل برقی، فرمان نرم، سواری راحت و ساختار سنتی کابین روی شاسی مستقل، FJ کروزر را به یکی از بهترین خودروهای آفرود تبدیل کرده است.

شما می‌توانید برای خرید خودروهای آفرود و شاسی بلند به سایت شادران یا قسمت آگهی های شادران مراجعه نمایید و خریدی مطمئن را تجربه کنید.

 

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *