بزرگترین لودر در جهان

بزرگترین لودری که تا کنون در جهان ساخته شده است, مدل L-2350 از شرکت Le Tourneau واقع در تگزاس آمریکا است.

این لودر با هدف بارگذاری کامیون های معدن با وزن بالای ۴۰۰ تن طراحی و ساخته شد. توانایی بارگذاری این لودر ۱۶۰۰۰۰ پاوند (۷۲ تن)  تا ارتفاع ۷ متر است.

وزن عملیاتی این لودر ۲۸۵ تن است و از موتور دیزلی به قدرت ۲۳۰۰ اسب بخار بهره می برد که ساخت شرکت Detroit Diesel یا Cummins است.

ظرفیت مخزن سوخت این لودر ۱۰۵۰ گالون (۳۹۷۴ لیتر) می باشد. مخزن هیدرولیکی آن ظرفیتی معادل ۳۲۵ گالون (۱۲۳۰ لیتر) را دارد که علاوه بر اینها به ۱۳۰ گالون (۴۹۲ لیتر) مایع خنک کننده موتور و۷ گالون (۲۶ لیتر) روغن برای جعبه دنده و ۶۶ گالون (۲۴۹ لیتر) روغن برای موتور نیاز دارد.

تایرهای استفاده شده در این لودر دارای ارتفاع ۴ متر و قطر ۱٫۷۸ متر و وزن ۸ تن هستند که حاصل تجربه ۴۰ ساله شرکت Le Tourneau در ساخت تایرهای مخصوص ماشین آلات معدنی است. این لودر امکان جابجایی ۱۰۰۰ تن مواد معدنی در مدت یک روز کاری را دارد و همچنین امکان بارگذاری یک کامیون ۴۰۰ تنی با ۵ بار بارگذاری را دارد, که بازده ی بالایی محسوب میشود.

موتوراین ابر لودر

موتور دیزلی این ابر لودر نیرومند دارای ۱۶ سیلندراست که در مجموع ۶۵ لیتر ظرفیت دارد (هر سیلندر ۴ لیتر) که در نوع خود یکی از بزرگترین ها است.

این لودر غول آسا دارای بیلی به ظرفیت ۵۳ یارد مکعب است به بیان ساده تر می توان یک خودروی سواری را در آن جا داد.

سیستم هوشمند کنترلی این لودر اطلاعات حرکتی از قبیل سرعت، شیب زمین، وزن بار در حال حمل و … و همچنین اطلاعات عیب یابی موتور، سیستم ترمزها، سیستم هیدرولیک را به صورت دقیق و لحظه‌ای در اختیار اپراتور قرار می دهد.

سیستم پردازشگر ۳۲ بیتی بوده نسب شده روی این لودر ابتدا فرمان حرکتی اپراتور را پرداز میکن سپس به اجرا در می آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.