لودر، پرکاربردترین ماشین راهسازی و معدنی در جهان

لودرها توسط بسیاری از شرکت های معتبر جهان طراحی و تولید می‌شوند که هر یک از این تولیدکنندگان ماشین آلات راهسازی، برای ظرفیت های مختلف اقدام به طراحی و تولید لودر با ابعاد و کارای منحصر به فرد نموده است.

برخی از برندهای تولیدکننده لودر در جهان عبارتند از :

– لودر کاترپیلار

– لودر کوماتسو

– لودر LTMA

– لودر هیتاچی

– لودر ولوو

– لودر هیوندای

– لودر لیبهر

– لودر سانی

– لودر XCMG

– لودر فوتون

– لودر شانتویی

– لودر XGMA

– لودرهای برندهای معتبر چینی از جمله لیوگانگ و …

– لودرهای تولید داخل از جمله لودر هپکو و …

انواع لودر

لودرها بسته به میزان حجم پاکت و ظرفیت وزنی پاکت و همچنین محیطی که در آن اقدام به فعالیت می‌کنند دارای مدل های مختلفی هستند.

به عنوان مثال لودر کاترپیلار 988 که در معادن سنگ و معادن بسیار سخت کار می کند دارای مشخصه های فنی متفاوتی با لودر ولوو ال۱۲۰ می‌باشد.

از سایز لاستیک لودر کاترپیلار ۹۸۸ تا تمامی قطعات فنی و مهندسی آن با لودر های سایز کوچک تر متفاوت است.

این تفاوت به معنی برتری مطلق لودر نیست بلکه تنها زمینه فعالیت و نوع کاربری متفاوتی دارند. به عنوان مثال نمی‌توان از لودر های بزرگی همچون لودر کوماتسو WA800 و لودر کوماتسو WA600 در محیط های شهری و کارگاه های ساختمانی کوچک و متوسط استفاده کرد و به عنوان جایگزین از لودر هایی با ابعاد کوچک تر و قدرت مانور بیشتری همچون لودر ZL50 استفاده می‌شود.

در این میان در بین تمامی مدل های تولیدات تولید کنندگان معتبر جهان لودرهایی هستند که بیشترین میزان بهره‌گیری و استفاده را در میان مدل های متنوع لودر به ثبت رسانده اند.

این لودرها نه آنقدر بزرگ و عظیم هستند که قابلیت مانور و استفاده نداشته باشند و نه آنقدر کوچک و ضعیف که عملکرد مطلوبی را نتوان از آنها انتظار داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.