بازار شادران
بازار شادران
معرفی محبوب ترین خودرو شاسی‌ بلند در ایران

معرفی محبوب ترین خودرو شاسی‌ بلند در ایران

با توجه به کاهش قیمت بنزین در آمریکا و افت فروش و کاهش محبوبیت سدان ها در بازارهای مختلف جهانی، خودرو شاسی‌ بلند ها و کراس اور بار دیگر به روزهای اوج خود باز می‌گردند. ولی هر سال که می‌گذرد، به نظر می‌رسد شاسی بلندها دیگر مانند مدل‌های قدیمی خودروهایی جادار، قدرتمند و همه جا رو نیستند. بیشتر کراس اورها و شاسی بلندهای امروز بازار ایران را می‌توان مدل‌هایی استیشن با ارتفاع بالا، یا حتی بدتر، مدل‌هایی مینی ون توصیف کرد. در واقع، به جز تویوتا لندکروزر، جیپ رانگلر، شورولت سابربن و شاید چند مدل دیگر، بیشتر شاسی بلند ها و کراس اورهای امروز روی پلت فرم سدان ها ساخته می‌شوند و شاید تنها چیزی که آن‌ها را از مدل‌هایی کوچک مانند هاچ بک‌ها متفاوت می‌کند ارتفاع بیشتر آن‌هاست.

چرا ماشین شاسی‌بلند بخریم؟

اغلب این خودروهای بلندقامت و جادار، بسیار قدرتمند هستند و به‌راحتی می‌توانند نظر هر بیننده‌ای را به سوی خود بکشانند. علاوه‌براین، مواردی هم‌چون قابلیت اطمینان بالا، پیشرانه‌های پرتوان یا برخورداری از قابلیت چهارچرخ فعال، دلایل دیگری هستند که اغلب مردم جهان، شاسی‌بلند را به سایر کلاس‌های خودرویی ترجیح می‌دهند.

در سال ۱۹۳۵، شورلت با گذاشتن اتاق استیشن بر روی شاسی وانت، قدیمی‌ترین خودرو شاسی‌ بلند جهان را با نام سابربن (Suburban) به بازار عرضه کرد. در هشتاد و پنج سال گذشته، شورلت یازده نسل مختلف از سابربن را به بازار عرضه کرده و این ماشین اکنون با سابقه‌ترین نام در صنعت خودرو است.

با شاسی‌بلند‌های محبوب آشنا شوید

حال نوبت آن رسیده است که محبوب‌ترین این خودروها را به شما معرفی کنیم تا بدانید از میان تمامی این خودروها، کدام‌یک پرقدرت‌تر، محبوب‌تر و جذاب‌تر هستند:

1975، شورولت بلیزر

 

1975، شورولت بلیزر
1975، شورولت بلیزر

نسل دوم شورولت بلیزر در مدل های 1975 معروف به شکاری بود که این لقب به خاطر نوع سقف آن و درهای بدون کلافش به این خودرو داده شده است. از این خودرو مدل های 1977 و 1978 آن نیز به کشورمان وارد شد.

داج پاور واگن

داج پاور
داج پاور

داج پاور واگن و پاور رم از شناخته شده ترین وانت های ساخته شده توسط داج هستند که امروزه به برند جداگانه ای به نام RAM تبدیل شده اند. این وانت بار پرقدرت که درواقع نمونه باری استیشن های داج رم چارجر محسوب می شود، رقیب مستقیم وانت بارهای شورولت بلیزر بود که البته مثل همه داج ها به تعداد کمی وارد کشورمان شد.

 

همچنین در وبلاگ شادران بخوانید:

معرفی پیکاپ جدید گریت وال کینگ کونگ کنن 2022

 

فورد برونکو

فورد برونکو
فورد برونکو

برونکو نه تنها یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین مدل‌ها در تاریخ آفرود محسوب می‌شود، بلکه یکی از خودروهایی است که سال‌هاست صحبت‌هایی زیاد و همچنین علاقه‌ای شدید از سوی مردم در مورد بازگشت آن وجود دارد.

برونکو II در سال ۱۹۹۰ موجب تولد فورد اکسپلورر و بعد از کاهش فروش شدید، بالاخره در سال ۱۹۹۶ برای همیشه از خطوط تولید شرکت خارج شد.

دوج Ramcharger

دوج Ramcharger
دوج Ramcharger

این خودروی دوج جوابی به فورد Bronco و شورلت بلیزر بود که بین سال‌های ۱۹۷۴ تا ۱۹۹۴ به فروش رفت. بدنه این خودرو ضد گلوله برگرفته از دوج Ram 1500، دارای موتور ۸ سیلندر با قدرت خروجی ۳۱۸ تا ۳۶۰ اسب بخار است. به دلایل ذکر شده دوج Ramcharger قیمت بالایی داشت که با طراحی فوق‌العاده درون کابین آن را از دیگر اس‌یو‌وی‌ها متمایز می‌کرد.

سوزوکی Samurai

سوزوکی Samurai
سوزوکی Samurai

این خودرو شاسی‌ بلند با ۹ سال حضور در آمریکا به عنوان خودروهایی برای دختران به فروش رسید و به همین دلیل نتوانست فروش مطلوب برای سوزوکی را بدست بیاورد، اما با گذشت ۲۰ سال این خودرو ژاپنی توانایی‌هایش را به مالکان خود نشان داد. در زمان حال با تعداد کم مدل‌های اس‌یو‌وی این مدل ارزان سوزوکی می‌تواند به بازار برگردد و فروش خوبی داشته باشد.

لندروور دیفندر

لندروور دیفندر
لندروور دیفندر

دیفندر آنقدر محبوب بود که بتواند در کنار ویژگی های بالای حرکتی اش، به این عنوان برسد. از این خودرو در روزهای واردات خودرو در دهه 70 شمسی به تعداد کمی به کشورمان وارد شد و البته برخی از دیگر مدل های موجود از این خودرو در کشورمان از نوع سفارتی بوده اند. روی این خودرو همان موتور 3.5 لیتری نصب شده روی رنجروورها، قرار دارد. دیفندرهای 90 به تعداد کمتری از نوع 110 آن در کشورمان دیده می شود.

در بازار، لیست بلندبالایی از انواع ماشین شاسی بلند یا همان خودروهای کراس‌اوور وجود دارد و ما در این مقاله، سعی کردیم اطلاعات و جزئیات محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین آن‌ها را گردآوری کنیم. باید اشاره کرد که بعضی از شاسی‌بلندهای لوکس مانند لکسوس سریNX ، لندکروز، پرادو، فولکس واگن تیگوان، بورگوارد و محصولات برند DS به دلایلی مثل قیمت‌های بسیار بالا (تویوتا، لکسوس و پورشه) و عدم تمایل مردم به برندهای جدید مثل دی اس و بورگوارد یا نبود نمایندگی معتبر کمپانی مادر در ایران، در این لیست خرید خودرو قرار نگرفتند.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *