بازار شادران
بازار شادران
پنج تا از لاکچری‌ترین کامیون‌های دنیا

پنج تا از لاکچری‌ترین کامیون‌های دنیا

کامیون‌ها مهمترین اجزای صنعت حمل و نقل جاده‌ای هستند. بدون وجود این وسیله‌های غول‌پیکر، جابه‌جایی بارهای سنگین در جاده‌ها عملا غیرممکن خواهد بود. کامیون‌ها در طول زمان تغییرات زیادی را به خود دیده‌اند. در گذشته فقط به قدرت کامیون‌ها و ظرفیت حمل بار آنها توجه می‌شد، اما امروزه نه‌ تنها بسیاری از استانداردهای ایمنی در ساخت این وسایل نقلیه رعایت می‌شوند، بلکه از نظر طراحی ظاهری نیز شاهد پیشرفت‌های زیادی در حوزه ساخت کامیون و کشنده‌ها بوده‌ایم. در این مقاله قصد داریم لاکچری‌ترین کامیونهای دنیا را که به‌ وسیله کمپانی‌های مختلف تولید شده‌اند، به شما معرفی کنیم. این کامیون‌ها ویژگی‌های جذابی دارند که احتمالا از دیدن برخی از آنها شگفت‌زده می‌شوید.

ولوو VNL؛ بهترین کامیون 2020

ولوو VNL؛ بهترین کامیون 2020
ولوو VNL؛ بهترین کامیون 2020

ولوو تراکس Volvo Trucks را می‌توان موفق‌ترین کامیون‌ساز اروپایی فعال در آمریکا دانست، علت آن هم به این موضوع برمی‌گردد که صنعت کامیون‌سازی آمریکا خاص و محدود به خودشان بوده و برندهای دیگر هر قدر هم خوب کار کرده باشند، باز نمی‌توانند در این بازار فروشی داشته باشند. اما ولوو سال ۱۹۸۱ تصمیم به ایجاد کارخانه‌ای در آمریکا گرفت تا این روند را تغییر دهد.

وسترن استار 5700XE؛ باشکوه و قدرتمند

وقتی قرار باشد قوی‌ترین و بادوام‌ترین کامیون‌های جهان را انتخاب کنیم، یکی از اولین نام‌هایی که به ذهن‌مان می‌رسد وسترن استار است. کامیون‌های این برند همیشه ظاهر قدرتمندی داشته‌اند و مدل جدید 5700XE نیز از این قائده مستثنی نیست. سپر چهارتکه و گریل جلوی این کامیون از جنس استیل بوده که علاوه بر مقاومت بالا، زیبایی خاصی را نیز به وجود آورده است. مدل‌های مختلف وسترن استار 5700XE از موتورهای DD13 یا DD15 و یا DD16 استفاده می‌کنند که در کنار آنها شاهد گیربکس Detroit DT12 یا Eaton Fuller (از نوع دستی) هستیم.

وسترن استار 5700XE؛ باشکوه و قدرتمند
وسترن استار 5700XE؛ باشکوه و قدرتمند

فریت لاینر نیو کاسکادیا؛ دماغ‌دار غول‌پیکر

شاید تاکنون نام فرِیت لاینر (Frieghtliner) را نشنیده باشید، اما مطمئنا کشنده‌های زیبا و غول‌پیکر این کمپانی را در فیلم‌های هالیوودی دیده‌اید. به یادماندنی‌ترین صحنه‌‌‌ای را که می‌توان با حضور این کامیون به یاد آورد، صحنه تعقیب ترمیناتور T-800 و جان کانر توسط مرد جیوه‌ای با استفاده از یک دستگاه فریت‌لاینر در کانال است. این کمپانی نام آشنا که کشنده‌های دماغ‌دار آن محبوبیت فراوانی در آمریکا دارند، دیروز نمونه‌ی هوشمند کشنده‌ی خود با عنوان Inspiration را رونمایی کرد.

فریت لاینر نیو کاسکادیا؛ دماغ‌دار غول‌پیکر
فریت لاینر نیو کاسکادیا؛ دماغ‌دار غول‌پیکر

پیتربیلت 579 Ultraloft؛ بهترین کامیون برای آسایش راننده‌ها

معمولا افرادی که به دنبال یک کامیون با ظاهر کلاسیک و باصلابت هستند، مدل‌های مختلف کمپانی پیتربیلت را ترجیح می‌دهند. اما مدل 579 Ultraloft نه‌تنها طراحی سنتی این شرکت را حفظ کرده، بلکه ویژگی‌های منحصربه‌فردی در جهت راحتی و آسایش راننده را به آن افزوده است. در مورد این کامیون باید به فضای داخل کابین آن توجه ویژه‌ای داشته باشیم. کابین اصلی این کامیون بسیار جادار بوده و فضای زیادی را در اختیار راننده می‌گذارد.

پیتربیلت 579 Ultraloft؛ بهترین کامیون برای آسایش راننده‌ها
پیتربیلت 579 Ultraloft؛ بهترین کامیون برای آسایش راننده‌ها

اما نکته جالب آن است که در قسمت پشت این کابین، یک تخت دو متری برای خوابیدن راننده تعبیه شده تا بتواند در کنار جاده استراحت مناسبی داشته باشد. در بیشتر قسمت‌های فضای داخلی این کامیون از آلومینیوم استفاده شده که هم ظاهر شیک‌تری دارد و هم دوام بالاتری را به همراه می‌آورد. پیتربیلت ادعا می‌کند که برای طراحی فضای داخلی کامیونش از تجربیات رانندگان مختلف استفاده کرده و همین موضوع آن را به یکی از بهترین کامیون های 2020 تبدیل کرده است.

 

 

رنو سری T؛ بهترین کامیون فرانسوی

رنو، کامیون‌های سری تی را به صورت دو و سه محور کشنده و حتی چهارمحور مخصوص کشنده و همچنین باری تولید کرد که در ایران فقط نسخه تک محور آن وارد شد (بگذریم که یک دهچرخ رنو تی توپی طلا هم به صورت کاملاً عجیب موجود است!).

رنو سری T؛ بهترین کامیون فرانسوی
رنو سری T؛ بهترین کامیون فرانسوی

رنو با این طراحی اتاق در آن زمان آیرودینامیک‌ترین کامیون تولید انبوه را تولید کرد. هیچ عیب و ایرادی به طراحی این نسل وارد نیست و حتی از لحاظ نقطه کور که مشکل بسیاری از طراحی‌های آن زمان بود، این سری بسیار موفق عملکرد و ستون‌هایی که در این سری اتاق‌ها استفاده کرد، میزان 10 درجه نقطه کور راننده را کمتر کرده بودند. در مقابل اما همین طراحی جذاب و عجیب در ابتدا در ایران مورد استقبال خوبی قرار نگرفت. برای مردم ایران که عادت به طراحی‌های نسل قبل رنو داشتند که خطوط پهن و عریضی بود، درک و عادت به این طراحی جدید زمان برد اما خیلی سریع رنو تی جای خود را در آزار ایران باز کرد.

حالا که با لاکچری‌ترین کامیونهای دنیا آشنا شدیم، فکر می‌کنید چه ویژگی‌هایی باعث برتری یک کامیون می‌شوند؟ همچنین اگر مدل‌های دیگری از لاکچری‌ترین کامیونهای دنیا را می‌شناسید، حتما آنها را به ما و مخاطبان شادران معرفی کنید. منتظر کامنت‌های شما در این زمینه هستیم.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *